عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: نابسامانی در بازار ارز، تامین مواد اولیه زنجیره صنعت نساجی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش بازار، سیدجواد سجادی بیدگلی افزود: تامین مواد اولیه همواره یکی از چالش‌های جدی در صنعت نساجی بوده است و با توجه به آنکه بخش عمده مواد اولیه این صنعت وارداتی است، هر اتفاقی که در بازار ارز روی دهد، تولید در این صنعت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به وعده رئیس کل جدید بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز تولید، گفت: زمانی که رئیس کل جدید بانک مرکزی، مسئولیت را در این نهاد بر عهده گرفت از طریق رسانه‌های رسمی اعلام کرد که ارز نیمایی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مواد اولیه تولید و صنعت اختصاص می‌یابد، اما متاسفانه در یک ماه اخیر این تخصیص ارز به صورت قطره چکانی صورت گرفته و نابسامانی در زنجیره تولید صنعت نساجی را رقم زده است.

سجادی ادامه داد: در کنار این چالش، چند روزی است که شایعات عدم تخصیص ارز نیمایی به مواد اولیه این صنعت مطرح می‌شود که این موضوع نیز بر نگرانی فعالان این صنعت افزوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی با اشاره به بازار شب عید گفت: صنعت نساجی و پوشاک یکی از مهمترین صنایع برای رونق بخشی به بازار شب عید است، اما بلاتکلیفی تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت و نابسامانی در تولیدات نساجی و پوشاک، کاهش تولید و افزایش‌ها را در این صنعت رقم می‌زند و بازار شب عید نیز متاثر از این موضوع، با کاهش تقاضا مواجه می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *