رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، ایجاد و بهبود زیر ساخت در حوزه صادرات را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر دولت برای بهبود زیر ساخت صادرات ورود کند اثر گذاری زیادی در توسعه اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، امیر حسین نظری پنجشنبه در نشست وزیر صنعت،معدن و تجارت با فعالان اقتصادی در استانداری خوزستان بیان کرد: امسال شرکت های صنعتی مهمی در استان از رکود خارج شدند، از جمله لوله سازی ماهشهر که چندین سال راکد بود و امسال به چرخه تولید برگشت و در حال حاضر با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در تولید لوله فعالیت دارد.
وی گفت: در بحث شهرک‌های صنعتی کارهای خوبی انجام شده اما همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه میلیون ها تن باگاس در نیشکر سوزانده می شود ادامه داد: می توان کارخانه های تولید کاغذ را با استفاده از باگاس احداث کرد.
وی گفت: تولیدی موفق است که بازرگانی موفقی داشته باشد و اگر تولید صادرات محور نباشد ماندگار نیست.
نظری ادامه داد: زیر ساخت ها در حوزه تجارت مطلوب نیست و مرز چذابه که ۵۰‌کیلومتر با عراق فاصله دارد هنوز در حوزه زیر ساخت مشکل دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت:صنعت ساخت تجهیزات نفت و گاز جزو پرتقاضاترین صنایع در استان هستند،۵۰ درصد سرمایه گذاری های صنایع نفتی در اهواز است.
اخلاق محمدیان ادامه داد: در اهواز با کمبود زمین برای ایجاد شهرک صنعتی مواجه هستیم.
وی با اشاره به دیگر مشکلات پیش رو واحدهای صنعتی اظهار داشت: مشکلات متعددی در بحث تامین اسناد مالکیت واحدهای صنعتی وجود دارد ، واحدهای زیادی هستند که فاقد سند هستند.
رییس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه افزود: توسعه در بخش صنعت و تولید بدون مشارکت بانک ها ممکن نیست و عدم همکاری بانک ها باعث سرگردانی واحدهای تولیدی برای تامین نقدینگی شده است.
شهلا عموری اظهار داشت: واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.
وی گفت: برای تهیه مواد اولیه واحدهای صنعتی دولت باید برای خوزستان اولویت قائل باشد.
روز پنجشنبه وزیر صمت به منظور بازدید و افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی به خوزستان سفر کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *