دوخت لباس های راحتی نیاز به شناخت پارچه، ویژگی ها و شرایط استفاده از آن دارد. منظور از شرایط استفاده، فصل، آب و هوا و موقعیت پوشیدن لباس راحتی است. پارچه های تریکو ضخیم، دورس، حوله ای، مخمل و بافت بهترین گزینه ها برای لباس راحتی فصول پاییز و زمستان و مناطق سردسیر است. لباس های راحتی دوخته شده با این پارچه ها برای پوشیدن در منزل، سفر و استفاده روزمره بیرون از منزل مناسب هستند.

اما بهترین پارچه ها برای لباس راحتی تابستانه کدام هستند؟ لباس راحتی تابستانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ و در آخر از کجا می توان پارچه لباس راحتی مناسب و باکیفیت خرید؟ در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد خرید انواع پارچه نخی و ساتن مناسب لباس راحتی خواهیم گفت. انواع پارچه نخی، انتخابی عالی برای لباس راحتی خانگی

همان طور که بارها شنیده اید به پارچه های تار وپودی بافته شده با الیاف پنبه، پارچه نخی یا پارچه نخ پنبه گفته می شود. اما در بین انواع پارچه نخی می توان الیاف ویسکوز، پلی استر و لین و یا حتی ابریشم را نیز مشاهده کرد. به همین خاطر پارچه نخی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و ویژگی های هر نوع پارچه نخی با دیگری متفاوت است. پارچه های نخی مناسب انواع لباس راحتی تابستانه شامل پارچه نخ پنبه، پارچه ویسکوز نخ، پارچه پوپلین، پارچه لینن نخ، پارچه وال و پارچه پنبه پلی استر هستند. مهم ترین وجه اشتراک این پارچه ها، نازکی و ظرافت آن ها است که برای دوخت لباس راحتی تابستانه عالی هستند. خرید پارچه نخی برای لباس راحتی کار پندان مشکلی نیست اما اگر مرغوب و با کیفیت بودن پارچه برایتان اولویت داردید، بهتر است ازپارچه فروشی های معتبر خرید کنید تا علاوه بر تضمین کیفیت، اطلاعات کافی و مناسب هر پارچه را در اختیارتان قرار دهند.

پارچه نخی یا نخ پنبه

پارچه نخ پنبه یکی از انواع پارچه نخی است که به طور کامل از الیاف پنبه تهیه شده باشد. پارچه نخ پنبه سبک، لطیف و ضد حساسیت است و برای استفاده روزمره و در مجاورت طولانی با پوست بدن انتخابی عالی است. تار و پود این پارچه برای عبور هوا مناسب است و تنفس پذیری بسیار خوبی دارد. ویژگی دیگر پارچه نخ پنبه، جذب رطوبت و حرارت است که باعث می شود رطوبت و حرارت بدن و محیط به تعادل برسد. به خاطر این ویژگی ها، پارچه نخی برای لباس راحتی تابستانه، مناطق گرم و استفاده روزمره پیشنهاد می شود. هنگام خرید پارچه نخ پنبه از فروشنده در مورد میزان آبرفت آن سوال کنید.

پارچه ویسکوز نخ

ویسکوز جزو الیاف پایه گیاهی است اما برای استفاده از آن باید به روش صنعتی، فرآوری و تولید شود. پارچه ویسکوز نخ بسیار لطیف و خنک است و چروک پذیری کمتری به نسبت پارچه نخی دارد. این پارچه نیز ویژگی های مشابه پارچه نخی دارد و برای دوخت لباس راحتی تابستانه گزینه عالی به حساب می آید.

پارچه پوپلین

یکی از انواع پارچه نخی که برای دوخت لباس راحتی مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه پوپلین است. این پارچه یا به صورت کاملا پنبه یا با ترکیب پلی استر تولید می شود. دوام و کیفیت بالای پارچه پوپلین نخی در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه باعث شده تا برای دوخت لباس راحتی مناسب باشد. همچنین این پارچه کاملا ظریف و نازک با ایستایی آهاردار برای دوخت لباس راحتی تابستانه بسیار خاص و جذاب است.

پارچه لینن نخ

پارچه لینن نخ به نوعی از پارچه نخی گفته می شود که در بافت آن علاوه بر الیاف پنبه، از الیاف گیاه کتان (پارچه لینن) نیز استفاده می شود. تنفس پذیری خوب، جذب رطوبت و تنخور لطیف و ضد حساسیت بودن از ویژگی های مهم پارچه لینن نخ برای لباس راحتی تابستانه هستند. برخی از پارچه های لینن هنگام تولید و تکمیل آبرفت گیری می شوند، هنگام خرید پارچه در مورد آبرفت پارچه از فروشنده سوال کنید.

پارچه وال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *