فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر دانش و فناوری بومی توانسته‌اند به تولید چند گونه از سموم کشاورزی و همچنین حشره‌کش‌ها دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، احد قبادی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان درباره محصولات دانش‌بنیان این شرکت گفت: سم کلریدازون علف‌کش تخصصی مزارع چغندر قند و سم پیری پروکسی فن در این شرکت تولید می‌شود.

این فعال فناور درباره محصول « پیری پروکسی» گفت: پیری پروکسی یک حشره‌کش هورمونی است که با اختلال در توازن هورمونی جوانی حشرات مضر از دگردیسی و تکامل آنها جلوگیری و حشرات ماده را عقیم می‌کند که در نتیجه باعث نابودی حشره و تخم‌ها و جنین می‌شود.

وی ادامه داد: از این سم برای مبارزه بالشتک‌ها، شپشک‌ها، سپردارها و پسیل مرکبات و نیز عسلک پنبه استفاده می‌شود و برای انسان و زنبور عسل و دام کاملا بی‌خطر است.

قبادی افزود: علاوه بر محصول ذکر شده حشره‌کش سایپرمترین، سم کلرپریفوس، سم دیازینون، سم دلتامترین، کنه کش پروپارژیت و تعدادی دیگر از این دسته محصولات در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که در این شرکت به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر شغل ایجاد شده است، درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات این شرکت چند سالی است که به صورت مداوم به کشور ترکیه صادر می‌شود و تنها در سال جاری حدود ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی همچنین توضیح داد: برای تولید محصولات نیاز به مواد اولیه وجود دارد که عموما از طریق واردات تامین می‌شود که عمدتا ساخت کشور چین هستند.

قبادی به واردات محصولات مشابه به کشور و همچنین اختلاف قیمت‌ها اشاره وتصریح کرد: همچنان نمونه مشابه محصولات تولیدی به کشور وارد می‌شود که عمدتا ساخت کشورهای آلمان، ژاپن و چین هستند؛ این در حالی است که برای نمونه در محصول کلریدازون قیمت نهایی شرکت ما حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از نوع خارجی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *