تولیدکننده پارچه‌های نخ پنبه‌ای گفت: در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان پارچه، تامین مواد اولیه از جمله پنبه بوده است.

به گزارش بازار، کامران اندایش با اشاره به وضعیت تولید محصول پنبه در کشور، گفت: در حال حاضر پنبه‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود کیفیت مطلوبی ندارد و درجه دو است؛ در سال‌های اخیر کشت این محصول در مناطق گلستان و مغان از بین رفته و فقط مقدار کمی پنبه‌ی درجه ۲ در منطقه‌ی گرمسار کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که پنبه‌های تولیدی در ایران درجه دو است، اکثرا برای نخ‌های با ضخامت بالا مثل ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای تولید نخ‌های ظریف مثل نخ‌های ۴۰ و ۵۰ حتما الیاف پنبه باید درجه یک باشد.

اندایش با اشاره به واردات پنبه گفت: عمده الیاف پنبه ها، از کشور ازبکستان وارد می‌شود، اما مدتی است که ازبکستان جلوی فروش پنبه به ایران را گرفته چرا که می‌خواهد محصول نهایی را به ایران وارد کند، در این شرایط ریسنده‌های ایرانی هم به دنبال خرید پنبه از کشورهای جایگزین مثل هند و برزیل هستند چرا که با چالش تامین مواد اولیه رو به رو شدند.

تولیدکننده پارچه‌های نخ پنبه‌ای با اشاره به قوانین متعدد صادراتی، گفت: بازارهای صادراتی مثل بازار داخل نیستند که تولیدکننده در لحظه تصمیم بگیرد و نیازمند برنامه ریزی بلند و دقیق است، در حال حاضر تولیدکنندگان نمی‌دانند دورنمای شرایط آینده چه هست تا بر مبنای آن تصمیم بگیرند در این شرایط شما نمی‌توانید برای تولید و و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *