تهران – ایرنا – وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین غذای برزیل از توسعه روابط تجاری با ایران استقبال کرد و گفت: یکی از مشکلات تجاری دو کشور تعرفه گمرکی است که در بازگشت از این سفر، با مذاکره با وزیر اقتصادی برزیل این موضوع بازنگری می‌شود تا با تغییراتی بتوانیم تبادلات تجاری طرفین را تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ترزا کریستینا کورنا داکوستا دیاس» روز شنبه در مراسم امضای توافقنامه همکاری بین دو کشور ایران و برزیل افزود: برزیل در ۵۰ سال اخیر تلاش کرده تا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی جهان باشد، البته ایران طی سال‌های گذشته در حوزه کشاورزی پیشرفت خوبی داشته و اکنون در شرایط مناسبی قرار داریم تا بتوانیم روابط تجاری با ایران را دنبال کنیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وزیر کشاورزی برزیل با اشاره به آغاز فصل جدیدی از روابط بین ایران و این کشور، گفت: تبادلات تجاری دو کشور در حوزه کشاورزی می تواند افزایش پیدا کند و همچنین به دنبال افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی طرفین هستیم.

وی با اشاره به اینکه برزیل با تولید سویا و پنبه می‌تواند این محصولات را در اختیار ایران قرار دهد، ادامه داد: برزیل توان دریافت ۲ میلیون تن کود اوره در سال را دارد و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر کشاورزی برزیل ادامه داد: ما هم به دنبال تسهیل روابط تجاری با ایران هستیم که این امر نیازمند افزایش تبادل هیات های تجاری دو کشور است و همچنین باید با ایجاد دفتر بازرگانی، تجارت را گسترش دهیم.

وی درباره پیشنهاد صادرات خشکبار و سیب درختی به برزیل، گفت: به طور حتم در بازگشت از این سفر این موضوع بررسی و نتیجه آن به ایران اعلام می شود، اما از وجود محصولات کشاورزی ایران در نمایشگاه ها و سوپرمارکت های برزیل استقبال می کنیم.

کریستینا بیان‌داشت: به نظر می رسد تشکیل کمیته مشورتی کشاورزی ایران و برزیل برای ۶ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ مناسب باشد تا فرایند تبادلات تجاری ایران و برزیل زودتر اجرایی شود.

وی درباره تعرفه های بالای برزیل برای کالاهای ایرانی، یادآور شد: این رقم تعرفه گذاری شامل همه کشورها می شود و مختص ایران نیست، اما در روابط تجاری دو طرفه لازم است تعرفه گذاری متناسب باشد و در بازگشت از سفر با وزارت اقتصاد این کشور مذاکراتی خواهیم داشت تا این مشکل با ایران برطرف شود.

وزیر کشاورزی برزیل با اشاره به تولید محصول زیتون در ایران، افزود: محصول زیتون و روغن زیتون یکی از کالاهایی است که ایران می‌تواند به برزیل صادر کند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم سند رسمی تهاتر ۴۰۰‌هزار تن کود اوره ایران با نهاده‌های دامی برزیل توسط موسسه جهاد استقلال با سندیکاهای برزیل با حضور وزاری دو کشور «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی ایران و «ترزا کریستینا کورنا داکوستا دیاس» وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین غذای برزیل به امضا رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *