ایسنا/البرز فرماندار اشتهارد گفت: قبلا اشتهارد به عنوان قطب کشت پنبه کشور مطرح بود ولی طی سال‌های قبل به دلایلی مثل بالا رفتن ارزش افزوده زمین و افزایش تغییر کاربری‌ها، در کشت این محصول ضعیف شده ولی به دنبال این هستیم که این مزیت را دوباره احیاء کنیم.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کردلو روز دوشنبه ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد عصر فردا (۱۹ بهمن) میزبان استاندار البرز و هیئت همراه است، اظهار کرد: در ایام دهه فجر ۲۸ پروژه در این شهرستان افتتاح و دو پروژه هم کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶ از این پروژه‌ها دواتی و ۱۲ مورد از آنها هم مربوط به بخش خصوصی است که برای بهره برداری از آنها حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی توضیح داد: البته افتتاح پروژه در اشتهارد تنها به ایام دهه فجر محدود نیست و بنا شده در سال آینده هر ماه یک واحد تولیدی یا صنعتی در این شهرستان به بهره برداری برسد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت اشتهارد در حوزه صنعت گفت: در حال حاضر حدود ۲۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند که برخی از آنها نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز منحصر به فرد هستند.

کردلو ادامه داد: اشتهارد در حوزه گردشگری هم ظرفیت‌های ویژه ای دارد و با داشتن چند روستای هدف گردشگری و همچنین فضاهای باستانی متعدد، نقش به سزایی در رونق صنعت گردشگری استان دارد.

وی تاکید کرد: از زمان شهرستان شدن اشتهارد تا کنون اداره میراث فرهنگی در این شهرستان فعال نبود ولی با هماهنگی صورت گرفته به زودی رییس این اداره معرفی که این امر منجر به حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اشتهارد ظرفیت‌های به سزایی در حوزه کشاورزی دارد، گفت: قبلا اشتهارد به عنوان قطب کشت پنبه کشور مطرح بود ولی طی سال‌های قبل به دلایلی مثل بالا رفتن ارزش افزوده زمین و افزایش تغییر کاربری‌ها، در کشت این محصول ضعیف شده ولی به دنبال این هستیم که این مزیت را دوباره احیاء کنیم.

فرماندار اشتهارد افزود: کشاورزی کاری بسیار پر زحمت است و برای اینکه کشاورزان بتوانند در این حوزه دوام بیاورند باید از آنها حمایت ویژه صورت بگیرد.

وی در ادامه به تلاش برای بهبود وضعیت راه‌های این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: طبق آمار پلیس از ابتدای سال تا کنون، ۲۶ نفر به خاطر تصادف در محور ماهدشت- اشتهارد جان خود را از دست داده اند و مردم از کیفیت بد آسفالت این مسیر بسیاری ناراضی هستند.

این مسئول توضیح داد: برای بهبود شرایط موجود، ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی این مسیر اختصاص یافته و بعد از انتخاب پیمانکار به زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *