به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجید نادری‌فر سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار از اراضی زیر کشت پنبه در آرادان ۲.۸ تن پنبه برداشت شود و ارقام ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و ارقام وارداتی مای و ماکسا از جمله ارقام پنبه کشت شده در آرادان است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: کشت پنبه در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خردادماه آغاز و از اواخر مهرماه تا پایان آذر برداشت می‌شود.
نادری‌فر بیان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته وسعت زیرکشت این محصول کاهش یافته که مهم‌ترین دلیل آن قیمت خرید در سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی، کمبود آب و استقبال کشاورزان از کشت محصولات علوفه‌ای بود.

وی تصریح کرد: محصول پنبه امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به توصیه کارشناسی با افزایش عملکرد در واحد سطح روبرو شد و علاوه بر این محصول امسال با داشتن کیفیت بالاتر بازارپسندتر است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان در سال زراعی آینده با توجه به توجیه اقتصادی مناسب آن در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

نادری‌فر با بیان اینکه برداشت وش پنبه در شهرستان آرادان به‌صورت دستی انجام می‌شود، یادآور شد: کمبود نیروی انسانی موجب طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه‌های تولید پنبه در این شهرستان می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: نبود دستگاه برداشت از جمله مشکلاتی است که انتظار می‌رود افزایش وسعت کشت و تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای تأمین ادوات مکانیزه برداشت این مشکل رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *