بجنورد_ ایرنا_ تولید رینگ مسی با قطر ۲.۵ متر برای نخستین بار در کشور، توسط صنعتگران بخش خصوصی در اسفراین بومی‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی آذین فورج اسفراین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قطعه صنعتی که در صنایع معدنی کاربرد دارد به همت صنعتگران این شرکت و بر اساس تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی تهران در قالب تولید قطعات پروژه های ملی، برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

فرج الله علیزاده بدون اشاره به صرفی جویی ارزی صورت گرفته از این ناحیه افزود: تاکنون این قطعه صنعتی از خارج کشور وارد می شد که با تولید آن در داخل کشور از واردات این قطعه، که در دوران تحریم با مشکلات فراوانی هم صورت می گرفت، بی‌نیاز شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی چند واحد صنعتی معدنی به دلیل نبود این قطعه و موانع موجود بر سر راه واردات آن در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با تولید آن در داخل، این مشکل برطرف شده است.

علیزاده گفت: تا کنون این شرکت ۵۰۰ نوع قطعه را برای صنایع مختلف کشور تولید کرده که ۴ قطعه آن برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است.

شرکت آذین فورج اسفراین، بزرگترین شرکت بخش خصوصی در استان خراسان شمالی است که ظرفیت تولید سالیانه ۹ هزار تن انواع قطعات صنعتی را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و با داران بودن ۲ صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آن، قطب صنعتی خراسان شمالی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *