مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از تولید حدود هزار و ۶۰۰ تُن وِش پنبه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، خلیل حقیقی گفت: امسال ۸۴۹ هکتار از زمین‌های مازندران به کشت پنبه اختصاص یافت، اما به دلیل کاهش نزولات جوّی، تنش خشکسالی و نیز با توجه به اینکه بخش از کشت این محصول دیمی است، این میزان به ۶۳۰ هکتار سطح سبز کاهش یافت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۶۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهشهر، ۹ هکتار در شهرستان گلوگاه و یک هکتار در شهرستان ساری به کشت پنبه اختصاص دارد.

حقیقی، با پیش بینی تولید حدود هزار و ۶۰۰ تُن وِش پنبه امسال در مازندران، ارقام پنبه را لطیف، سپید، گلستان و مای ۳۴۴ اعلام کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران، با مناسب خواندن قیمت پنبه در دو سال اخیر و نیز به عنوان یکی از دلایل افزایش سطح زیر کشت پاین محصول در استان گفت: افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت جهانی پنبه، موجب افزایش قیمت پنبه در داخل کشور شده و پیش بینی می‌شود، کشاورزان امسال در فروش پنبه مشکلی نداشته باشند.

حقیقی، با بیان اینکه واحد‌های فرآوری پنبه را به قیمت روز از کشاورزان خریداری می‌کنند افزود: به دلیل قیمت بالای ماشین‌های برداشت، این محصول دستی کاشته و برداشت می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *