به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، از اسلام آباد انجمن تولیدکنندگان پنبه پاکستان اعلام کرد: تولید پنبه در پاکستان طی یک سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته و اعداد به ثبت رسیده کمترین میزان تولید این کشور در چهل سال گذشته است.

به گفته منابع خبری میزان تولید پنبه پاکستان در یک سال گذشته ۴.۹ میلیون عدل بوده است که این میزان در مقایسه با تولید ۷.۴ میلیون مدت مشابه سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ کاهش چشمگیری داشته است.

منابع خبری افزودند: صنعت نساجی پاکستان به عنوان بزرگترین صنعت ارزآور این کشور می‌بایست برای تامین پنبه مورد نیاز خود (۱۵ میلیون عدل پنبه) در سال جاری دستکم ۱۰ میلیون عدل پنبه را وارد کند.

اتحادیه تولیدکنندگان پنبه پاکستان اعلام کرد: سیل و باران‌های شدید سال گذشته بخش بزرگی از محصولات کشاورزی بویژه پنبه در ایالت‌های سند و پنجاب را از بین برد که این مهمترین دلیل کاهش تولید پنبه در این کشور است.

پاکستان همواره در جمع ۱۰ تولید کننده برتر پنبه در جهان قرار داشته است از این رو صنعت نساجی بزرگترین و ارزآورترین صنعت این کشور به حساب می‌آید، درحال حاضر نبود مواد اولیه از جمله نخ، مسائل پیش روی واردات مواد خام به علت کاهش ارزش روپیه در مقابل دلار و مشکلاتی دیگر همچون افزایش بهای برق باعث شده تا این صنعت در آستانه ورشکستگی قرار گیرد.

در گزارشی که اخیرا در رسانه‌های پاکستانی منتشر شده آمده است: در شش ماه گذشته نزدیک به هفت میلیون پاکستانی در بخش نساجی و صنایع وابسته به آن بیکار شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *