میدل ایست نیوز: در پی حمله روسیه به اوکراین و افزایش قیمت پنبه در بازارهای جهانی، افزایش چشمگیر صادرات پنبه، انبارهای مصر را خالی کرده است.

به گزارش «العربی الجدید»، مصر تا پایان ماه فوریه 50 هزار تُن پنبه به قیمت بیش از 266 میلیون دلار صادر کرده است. این در حالی است که کل تولید پنبه مصر در فصل زراعتی کنونی 62 هزار تُن بوده که بیش از نیمی از مقدار باقی‌مانده نیز به سنگاپور فروخته شده و این یعنی انبارهای پنبه مصر تقریبا تخلیه شده است.

«عبدالله محمد»، مدیر یک شرکت تجارت و صادرات پنبه، تأکید می‌کند که حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت سوخت و در نتیجه افزایش قیمت پنبه از 247 سنت به 270 سنت برای هر لیبرا (453 گرم) رسیده و از اول مارس تقاضا برای خرید آن هم افزایش یافته است.

او گفت که برآورد کارشناسان صادرات پنبه در مصر این بود که 25 درصد محصول فصل زراعتی کنونی در انبارها خواهد ماند اما با صادرات 50 هزار تُن که تاکنون انجام شده و فروش حدود 7 هزار تُن به سنگاپور و فروش مابقی آن به 44 شرکت دیگر، عملا تا چند روز آینده انبارهای مصر از پنبه خالی خواهد شد.

مصر برنامه‌ریزی کرده که در فصل زراعتی جدید حجم زمین‌های زیر کشت پنبه خود را از حدود 96 هزار هکتار به بیش از 200 هزار هکتار برساند.

مصر در سال مالی 2020-2021 حدود 90 هزار تُن پنبه به ارزش 237.4 میلیون دلار صادر کرده بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *