استاندار آذربایجان‌شرقی از خودکفایی تولید اقلام بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: اکنون مازاد تولید هم داریم و به‌دنبال مشتری برای محصولات تولیدی هستیم.

 

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل سرما، میزان شیوع کرونا تغییراتی خواهد داشت، اظهار کرد: مردم باید دستورالعمل‌ها را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

پورمحمدی از خودکفایی تولید اقلام بهداشتی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اضافه کرد: اکنون مازاد تولید هم داریم و به دنبال مشتری برای محصولات تولیدی استان هستیم.

وی بر لزوم عادت به همزیستی با کرونا تأکید کرد و ادامه داد: تا به امروز این همزیستی از سوی مردم با رعایت همزمان پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در استان و کشور به خوبی صورت گرفته است؛ اما باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد تا استان ما از شرایط قرمز کرونایی خارج شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالخوردگان را دارای بیشترین احتمال ابتلا به کرونا دانست و افزود: خانواده‌ها علاوه بر کنترل رفت و آمدهای به داخل و خارج خانه و ارتباط با این اعضای خانواده، باید مراقبت بیشتری برای رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها داشته باشند.

حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه الزامی نیست

پورمحمدی، بازگشایی مدارس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه الزامی نیست، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ اصراری بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محیط مدرسه ندارد و دانش آموزان می‌توانند از طریق راه‌های جایگزین به تحصیل بپردازند.

وی، خواستار نظارت جدی آموزش و پرورش بر حسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد مقابله با کرونا شد و توضیح داد: راه‌های جایگزین تحصیل حضوری از جمله سامانه شاد و شبکه‌های تلویزیونی باید بدون مشکل میزبان دانش آموزان بوده و نقاط کور این سامانه‌ها هم آسیب شناسی شده و مشکلات آن رفع شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بیشترین نگرانی ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع موج بعدی کرونا را مکان‌های عمومی دانست و گفت: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نقاط نگران‌کننده در افزایش شیوع کرونا است و نیاز به تصمیمات الزام آور برای پیشگیری از افزایش شیوع در این مناطق داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *