وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما مصر هستیم کالاهایی که با ارز 4200 تومان وارد می شود، به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صمت موافق کالابرگ شدن برخی کالاها است، ضمن تأیید این موضوع گفت: ما مصر هستیم که کالاهایی که با ارز 4200 تومان وارد می شود، به دست مصرف کننده برسد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی این وزارت‌خانه جلوگیری از توقف تولید است، افزود: پارسال به همه واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام شد تا مواد اولیه مورد نیازشان را به قدر کفایت تامین کنند تا امروز با مشکل مواجه نشوند. در این رابطه بانک مرکزی نیز در تلاش است تا به تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان بپردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به سازمان صنعت استان ها ماموریت داده شده تا پیش از اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شوند، برای تامین مواد اولیه مورد نیازشان دست کم تا پایان امسال چاره اندیشی کنند. واحدهای مشکل دار در زمینه تامین مواد اولیه می توانند به استانداری ها، سازمان صنعت استان ها یا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر استان مراجعه کنند.این کمک شامل تامین نقدینگی های مورد نیاز این واحدها نیز می شود.

رحمانی درباره وضعیت بازار خودرو و روند افزایش قیمت آن، نیز گفت: پس از گذشت دو هفته ابتدایی سال که خودروسازان در تعطیلات به سر می بردند، اکنون جریان تولید به روال عادی خود بازگشته است.در ماه های گذشته تعدادی از خودروهای تولیدی به دلیل کسری قطعه، کف پارکینگ های خودروسازان انبار شده بودند که در هفته جاری بخش عمده ناقصی قطعات رفع شد و این خودروها به تدریج به بازار عرضه می شوند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تولید خودرو به روال عادی خود بازگشته، بازار آن نیز به تدریج تنظیم خواهد شد.

وی بیان داشت: خودروسازان مطابق تعهدات خود در فروش فوری 20 درصد تولیدات و عرضه 80 درصدی دیگر خودروها برای عمل به برنامه پیش فروش ها اقدام می کنند.

رحمانی از توزیع گوشت، برنج و شکر تنظیم بازاری خبر داد و گفت: مطابق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، اقلام تنظیم بازاری به حد کافی ذخیره شده است.

وی به طور مثال به شکر اشاره کرد که به گفته او، با وجود متوسط مصرف روزانه هفت هزار تنی، 10 هزار تن در روز از این کالا توزیع می شود. اما گرانی این روزهای شکر در بازار به بارش ها و سیلاب اوایل سال مربوط است که وقفه ای در تولید آن ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنج داخلی و خارجی نیز به اندازه نیاز جامعه در انبارها وجود دارد.
رحمانی همچنین از افزایش نظارت ها در سطح خرده فروشی ها و عمده فروشی ها برای کنترل نوسان های قیمتی خبر داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *