با افزایش آگاهی مصرف کنندگان، تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با هدف زیبایی کاهش یافته و درعوض به دنبال محصولاتی با خواص درمانی هستند؛ به طوری که طی سالهای اخیر ماسک های صورت مبتنی بر گیاهانی همچون چای روند رو به رشدی داشته و کارشناسان معتقدند بازار این محصول تا ۱۰ سال آینده سالانه رشدی به میزان ۷ درصد دارد.

 

بازار؛ گروه کشاورزی: بازار جهانی ماسک های صورت رو به رشد است و پیش بینی می شود بین سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ نرخ رشد مرکب سالانه ۷.۱ درصد داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تأثیرات سبک زندگی استرس زای مدرن، جمعیت و آلودگی همراه با مدت طولانی کار روزانه باعث شده تا مصرف کنندگان در بخش ماسک صورت هزینه کنند. امروزه مشتریان به طور فزاینده ای وقت خود را صرف محصولات زیبایی به ویژه در  زمینه مراقبت از پوست می کنند. این در شرایطی است که ماسک های صورت یکی از راه حل های محبوب برای مراقبت از پوست است.

علاوه بر خواب کافی و رژیم های سلامتی و تناسب اندام، دغدغه های مراقبت از پوست بدون درد باعث رشد ماسک صورت چای در سطح جهان شده است. از سوی دیگر ترجیح رو به رشد مردم در سراسر جهان برای استفاده از محصولات زیبایی پوست و آرامش ذهن باعث شده است ماسک شب مبتنی بر چای در بین مصرف کنندگان رواج یابد.

امروزه در سراسر جهان مصرف کنندگان از محصولات ارگانیک به جای عصاره های کاملاً شیمیایی استفاده می کنند و چای در بسیاری از مناطق یک رژیم محبوب مراقبت از پوست است

عوامل پویایی بازار ماسک های مبتنی بر چای
بر اساس این گزارش، شرکت های پیشرو مراقبت و زیبایی شخصی پس از مشاهده رشد صنعت زیبایی بی عیب و محصولات ارگانیک در رژیم مراقبت از پوست، در حال حاضر بر فعالیت های تحقیق و توسعه متمرکز شده اند. از سوی دیگر عصاره چای در محصولات مراقبت از پوست به عنوان مانعی در برابر چربی پوست عمل می کند و همین باعث می شود این نوع ماسکها به عنوان یک عنصر پایدار در اختیار شرکت های تولیدکننده قرار بگیرد تا بتوانند محصولات جدیدی را تولید نمایند.

علاوه بر این ماسک های مبتنی بر چای در حال حاضر در بازار محبوبیت بالایی دارند و مورد نیاز مصرف کنندگان بسیاری هستند. به همین دلیل نیز شاهد هستیم شرکت های تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست در حال سرمایه گذاری و تمرکز بر راه اندازی انواع جدید ماسک های مبتنی بر چای در بازار هستند.

کارشناسان معتقدند ماسک های تزریقی همچون ماسک های مبتنی بر چای، در حال حاضر در بخش محصولات بهداشتی و آرایشی محبوب هستند و به دلیل رشد چشمگیر آن فرصتی است تا بازیگران مختلف بازار بتوانند در آینده نزدیک بازار این محصولات  را تسخیر کنند.

 

جالب است بدانید امروزه در سراسر جهان مصرف کنندگان از محصولات ارگانیک به جای عصاره های کاملاً شیمیایی استفاده می کنند و چای در بسیاری از مناطق یک رژیم محبوب مراقبت از پوست است. به طوری که بر اساس پیش بینی های انجام شده نرخ سود مرکب سالانه این محصول در آینده نزدیک ۸ درصد خواهد بود و همین امر فرصت خوبی برای رشد بازار آن است.

به گفته کارشناسان، در قاره آسیا نیز استفاده از محصولات مبتنی بر چای روند رو به رشدی دارد و علاوه بر این  مردم مشتاق به استفاده از  محصولات مراقبت از پوست با عصاره ارگانیک هستند

گفتنی است یکی از بزرگترین چالشهایی که این بازار با آن روبرو است سرمایه گذاری کلان در زمینه تحقیق و توسعه در بخشهای مختلف است زیرا به دلیل کاربردهای موجود در هر بخش در حال رونق، شرکتها در حال سرمایه گذاری کلانی برای جذب بازارهای جدید بخش ماسک با پایه چای هستند.

بیشترین رشد بازار ماسک صورت مبتنی بر چای در آمریکای شمالی خواهد بود
بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود آمریکای شمالی شاهد بیشترین رشد در دوره پیش بینی باشد. این رشد به افزایش آگاهی مصرف کننده در مورد رژیم مراقبت از پوست نسبت داده می شود. از سوی دیگر به گفته محققان افراد مشهور در محبوب سازی روند مراقبت از پوست در این منطقه نقش اساسی دارند.

علاوه بر این در منطقه اروپا صنعت زیبایی در حال پیشرفت است و کشور آلمان به دلیل افزایش شهرنشینی و اشتیاق به استفاده از محصولات مبتنی بر چای سبز، قطعا در بازار هدف شرکت های تولید کننده ماسک خواهد بود.

به گفته کارشناسان، در قاره آسیا نیز استفاده از محصولات مبتنی بر چای روند رو به رشدی دارد و علاوه بر این  مردم مشتاق به استفاده از  محصولات مراقبت از پوست با عصاره ارگانیک هستند، بنابراین پیش بینی می شود که ماسک صورت با پایه چای برای شرکت های مستقر در آنجا سودآور خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *