ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی در استان زنجان ۸ برابر رشد داشته است.

 

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی در استان زنجان، از رشد ۸ برابری برخوردار بوده است، به‌ طوری ‌که در دو سال گذشته تنها یک واحد شوینده در استان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن فعالیت می‌کرد که با ورود واحدهای بزرگ تولیدی به استان، این میزان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه ‌بر تولید شرکت ساینا، با فعالیت شرکت‌های پاک‌حیات و گلرنگ در استان، حجم تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی در استان سالانه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش مواجه بوده است.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با افزایش تولیدات استان توانستیم در حوزه مواد شوینده از استان قزوین که در این زمینه سرآمد بود، پیشی بگیریم و اکنون زنجان جزو ۵ استان نخست کشور در تولید مواد شوینده و بهداشتی با کیفیت عالی به شمار می‌رود.

فغفوری، استقرار مجموعه صنعتی گلرنگ در استان را، زمینه‌ساز تحولی در بخش صنایع شمیایی استان دانست و تصریح کرد: کلنگ‌زنی این مجموعه در بهمن‌ماه سال ۹۵ در استان صورت گرفت؛ همچنین در حال حاضر سه واحد صنعتی در استان فعال بوده و چهار پروژه نیز در دست اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: با راه‌اندازی واحد تولید پودر شوینده گلرنگ تا پایان سال‌جاری، ظرفیت تولید مواد شوینده استان ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد. حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان قابل قیاس با سال ۹۳ نیست و با اقدامات صورت گرفته حجم‌سرمایه‌گذاری صنعتی استان از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *