سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت گفت: سال گذشته صادرات صنعت نساجی و پوشاک از نظر وزنی ۸ درصد و از نظر ارزشی ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛، افسانه محرابی با اشاره به فعال سازی حدود ۲۰۰ واحد راکد نساجی و پوشاک در طول سه سال گذشته گفت: امسال نیز فعال‌سازی ۴۰۵ واحد راکد در دستور کار است که ۱۳۸ واحد امسال راه‌اندازی می‌شود.
سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت همچنین گفت: تولید نیز در برخی حوزه‌ها تا حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.
محرابیان با بیان این که بخش قابل‌توجهی از مواد اولیه صنعت پوشاک و نساج­رشد ۸ درصدی صادرات صنایع نساجی و پوشاکی در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: اکنون در برخی مواد اولیه مانند نخ‌های سیستم پنبه‌ای به‌طور تقریبی خودکفا هستیم. دو درصد از نخ‌های آکریلیک نیز به علت لزوم تنوع رنگی به ویژه در تولیدات صادراتی، وارد می‌شود.
سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت در خصوص وضعیت تولید پارچه در کشور گفت: اکنون ازنظر پارچه گردباف موردنیاز کشور تأمین هستیم و نیازی به واردات نداریم.
محرابی مشکل اصلی پارچه را مربوط به پارچه‌های تخت بافت مورد مصرف در پوشاک عنوان کرد و افزود: این پارچه‌ها گلوگاه زنجیره در صنعت پوشاک است و باید تمهیداتی برای ترغیب سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود.
سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت یکی از عوامل مهم در تولید خوب، باکیفیت، قابل‌رقابت و صادراتی را ماشین‌آلات دانست و گفت: در صنعت نساجی و پوشاک حداکثر هر ۱۰سال یک بار بايد ماشین آلات بازسازی و نوسازی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *