وزیر کشاورزی روسیه گفت: «محصولات (کشاورزی) ما در بازارهای خارجی وجود خواهد داشت، اما فقط در کشورهایی که با ما دوست هستند و مانع و مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کنند.»

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت: برداشت غلات این کشور در سال جاری به 130 میلیون تن خواهد رسید که برای تامین نیازهای داخلی و اطمینان از تامین صادرات کافی است.

وی که در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به چالش های متعددی از جمله زنجیره تامین آسیب دیده و دشواری‌ها در محاسبات مالی اشاره کرد.

این مقام روسی گفت، روسیه باید بر این موانع غلبه کند تا به کشورهایی که بیشتر به مواد غذایی احتیاج دارند، صادرات انجام دهد.

وی به خبرنگاران گفت: «محصولات (کشاورزی) ما در بازارهای خارجی وجود خواهد داشت، اما فقط در کشورهایی که با ما دوست هستند و مانع و مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کنند.»

پوتین مسئول این موضوع که برخی از کشورها با خطر قحطی مواجه هستند را کاملا متوجه «نخبگان غربی» دانسته است.

بحران غلات در سراسر جهان احساس می شود، چراکه قیمت گندم طی دو ماه گذشته به بالاترین رقم رسیده است. بازار جهانی مواد غذایی که پیش از این تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و همه‌گیری کرونا بود، با جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو، ضربه دیگری خورده است. این شرایط سبب ایجاد ترس از ناامنی غذایی و گرسنگی جهانی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *