شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵ هزار و ۷۲۱ و احد به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز در یک رکوردشکنی با افزایش ۵ هزار و ۷۲۱ واحدی به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۸۶۶ واحدی به رقم ۳۹ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز بیش از ۷۷۳ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران در یک رقم بی‌سابقه بیش از ۷.۵ میلیارد اوراق بهادار، سهام و حق‌تقدم به ارزش یک‌هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز یک‌زهار و ۶۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۵۸ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۶۰۴ واحد تقویت شده و به رقم ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد، شاخص آزاد شناور با افزایش ۶ هزار و ۹۵۸ واحد به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۴ هزار و ۶۷۵ واحد به رقم ۱۵۱ هزار و ۱۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۹ هزار و ۲۲۷ واحد به رقم ۳۹۰ هزار و ۲۹ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند که از مهمترین این نمادها می‌توان به وتجارت، کگل، فولاد، پارس، تاپیکو،فارس، شبندر اشاره کرد.

همچنین نمادهای پربیننده مورد علاقه معامله‌گران بورس مربوط به بانک ملت، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، فولاد مبارکه، سایپا، گروه مپنا، داده‌گستر عصر نوین، های‌وب بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با رشد ۴۴ واحدی به رقم ۲ هزار و ۴۹۶ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۹ میلیارد برگ بهادار، سهام و اوراق حق‌تقدم به ارزش ۶۵۵ میلیارد تومان و در ۱۶۳ هزار نوبت معامله داد و ستد کردند.

امروز نمادهای کگهر، میدکو، زاگرس، ذوب، شراز در تقویت شاخص فرابورس و نمادهای دماوند، مارون در افت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده معامله‌گران فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، نیروگاه زاگرس کوثر، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس، کشت و دامداری فکا، کشت و صنعت دشت خرمدره بوده‌اند.

امروز همچنین برخی از نمادها مانند کگل با پیام ناظر بازار بازگشایی شده و برخی از نمادها مانند فولاژ، وآتی، وسکاپ متوقف شدند.

همچنین با پیام ناظر بازار نماد وتجارت مربوط به بانک تجارت نیز بازگشایی شد.

با پیام ناظر بازار وقفه معاملاتی در نماد غشصفا۱ به علت تغییر بیش از ۲۰ درصدی قیمت دچار وقفه معاملاتی شده و همچنین نماد بورس۱ نیز دچار وقفه معاملاتی و نماد دسیناح۱ و دسینا1 به علت تغییر بیش از ۲۰ درصدی قیمت دچار وقفه معاملاتی شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *