به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه – مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با بند چ ماده ۱۳ این طرح که برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده بود، موافقت کردند.

ماده ۱۳ این طرح درباره مواردی است که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.

براساس بند چ ماده ۱۳ طرح مالیات بر سوداگری، کلیه اراضی با کاربری کشاورزی و اراضی فاقد کاربری خارج از محدوده شهر با دوره تملک بالای سه سال اعم از باغ‌ها و زمین‌های زراعی به جزء باغ ویلاها مشمول دریافت مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند؛ باغ ها و اراضی زراعی واقع محدوده شهر مشمول این حکم نیستند.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این بند گفت: مالیات بر عایدی سرمایه از پایه های مهم مالیاتی است و قبل از اینکه بتواند مبنای درآمدهای مالیاتی باشد، مبنای سیاست های مالیاتی است و هدایت جریان نقدینگی کشور به جای بازارهای غیر مولد و ناکارآمد به سمت بازارهای موثر و اثرگذار است و اثرات آن موجب افزایش تولید و کاهش تورم می شود.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد مهار تورم و رشد تولید را هدف گذاری کنیم بزرگترین ماموریت مجلس تدوین پایه مالیاتی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: با ایجاد پایه مالیاتی جدید، سوادگری را خاموش می کنیم و با هدایت جریان نقدینگی به سمت تولید ، افزایش رشد اقتصادی را در کشور رقم می زنیم.

نمایندگان مجلس روز گذشته بندهای دیگر این ماده از طرح مالیات بر عایدی سرمایه را به تصویب رساندند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *