مسکو – ایرنا – سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی روسیه خواستار توجه ویژه تجار ایرانی به ظرفیت عظیم بازار این کشور برای صادرات محصولات غذایی شد.

مهدی سنایی علاوه بر گفت‌وگوی صمیمانه با غرفه‌داران ایرانی در این نمایشگاه، ضمن استقبال و قدردانی از حضور شرکت های فعال ایرانی در حوزه مواد غذایی و صنایع وابسته در این نمایشگاه، به گستردگی بازار روسیه و ظرفیت‌های موجود برای محصولات با کیفیت ایرانی در این کشور اشاره کرد و خواستار تلاش بیشتر و با برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت تجار و فعالان بخش خصوصی در این حوزه برای معرفی صحیح و دستیابی به جایگاه مناسب برای محصولات ایرانی شد.

طبق شواهد خبرنگار ایرنا از مسکو، به رغم کیفیت بالای بسیاری از محصولات ایرانی و علاقه روس‌ها به استفاده از محصولات باکیفیت و دلپذیر ایرانی اما در کمتر فروشگاهی، برندهای مطرح ایرانی دیده و جای خالی آنها در بین مواد خوراکی به شدت احساس می‌شود هر چند که در طول پنج سال گذشته با تلاش‌های سفیر ایران در روسیه حضور شرکت‌ها و صادرات مواد غذایی ایران به روسیه رشد چندبرابری داشته است.

بزرگترین نمایشگاه بین المللی موادغذایی و صنایع وابسته روسیه با عنوان World Food با حضور بیش از یک هزار و 500 شرکت از ۸۰ کشور در مسکو گشایش یافته است و 18 شرکت ایرانی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو در آن حضور دارند.

شرکت‌های صنایع غذایی کشورمان با عرضه انواعی از مواد خوراکی، خشکبار و آجیل، غذاهای کنسروی، شیرینی و شکلات، حبوبات و سبزیجات خشک و نیز صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات غذایی، حضوری فعال در نمایشگاه امسال دارند که محصولات آنان با استقبال فراوان بازدیدکنندگان روبرو شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *