رئیس ستاد مبارزه با قاچاق گفت: شیوه‌نامه کارگروه سوخت در پی رصد بیشتر دستگاه‌ها و شناخت صادرکنندگان واقعی از سوءاستفاده کنندگانی است که در این شرایط، با قاچاق به کشور ضربه وارد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، آخرین جلسه سال ۹۸ کارگروه سوخت و تولید کنندگان فرآورده‌های نفتی با حضور نمایندگان قوه قضائیه، سازمان استاندارد و وزارت نفت برای بررسی نحوه برخورد با پرونده‌های نفتی صادراتی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

دستور کار اصلی این جلسه بررسی شیوه نامه کارگروه سوخت بود که ماه گذشته، به صورت آزمایشی ابلاغ شده و در این جلسه مشکلات آن از زبان صادرکنندگان مطرح شد تا به صورتی تصحیح شود که عنوان قاچاق در صادرات خارج از رویه که با اطلاع دستگاه های ذیربط در شرایط تحریم انجام می‌شود به صادر کنندگان زده نشود.

علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست، گفت: صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که کشور درگیر آن است، مشکلات بسیاری برای صادرات دارند و قوانین فعلی هر چه بیشتر دست و پای آن‌ها را برای فعالیت بسته است.

مویدی افزود: شیوه نامه تدوین شده تلاش می‌کند تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها شرایط صادرات برای این تولید کنندگان را سهل کرده و موانع موجود بر سر راهشان را بردارد.

وی ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که با اجرای این شیوه نامه رخ خواهد داد، رصد بیشتر دستگاه‌ها و شناخت صادر کنندگان واقعی از سو استفاده کنندگانی است که در این شرایط، با قاچاق به کشور ضربه وارد می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این شیوه نامه با توجه به مباحثی که در این جلسه مطرح شد ظرف مدت ۷۲ ساعت اصلاح و مجدداً ابلاغ می‌شود و پس از آن ملاک تعیین پرونده‌های قاچاق و صادراتی این شیوه نامه خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *