گروه استان‌ها – استاندار یزد با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز مجموعه شهرک نساجی در محله مریم آباد تامین می‌شود گفت: ظرف یک سال آینده شهرک نساجی یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی در حاشیه بازدید از محله مریم آباد در شهرستان یزد اظهار داشت: برنامه ما این است که به مناطق مختلف استان سرکشی کنیم، این بازدید در شهرستان یزد که بزرگترین شهرستان استان است انجام شد، با وجود اینکه این شهرستان در مرکز استان واقع شده مشکلات زیادی را به خصوص در بخش‌ها و مناطق حاشیه‌ای شهر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از محلاتی که در دستور کار بود ساماندهی و رفع مشکلات محله مریم آباد بود است عنوان کرد: شهرک نساجی این منطقه سالیان سال است که پروژه آن متوقف شده بود و این شهرک نیاز این منطقه‌ است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی یکی از صنایع مزیت‌دار، ویژه ریشه دار استان یزد است تصریح کرد: با بازدید میدانی که جهت ساماندهی پروژه امروز به آن ورود کردیم و سبب شد تولیت این مجموعه تولیت به اتحادیه نساجی واگذار شود‌.

استاندار یزد گفت: این مجموعه همچنین با مشکلات و مسائل زیرساختی، آب، گاز و برق مواجه بود که برای هر سه مورد تصمیم گرفته شد تا در ظرف یک سال آینده شاهد بهره‌برداری از این شهرک باشیم و واحدهای تولیدی در آنجا مستقر شوند.

فاطمی با بیان اینکه باید صنعت نساجی استان یزد جایگاه واقعی خود را به دست آورد گفت: همچنین از واحدهای نساجی که در بافت مستقر بودند بازدید شد که مشکلاتی داشتند و پس از افتتاح پروژه به شهرک نساجی منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد از دیرباز تاکنون به عنوان قطب اصلی محصولات نساجی در کشور و منطقه شناخته می‌شده اما در طول چند دهه گذشته بی‌توجهی به این صنعت و عدم اجرای اقدامات لازم برای رفع مشکلات آن سبب شده که صنعت نساجی استان با چالش‌های اساسی روبرو شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *