رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران بر ضرورت تعامل بین دستگاهی و افزایش اشتراک در ارائه خدمت به تولیدکنندگان در راستای رسیدن به شعار سال یعنی جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صادقی در اولین جلسه کمیته امور بانکی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران گفت: وزارت صنعت 7 محور و 40 برنامه برای سال 99 پیش بینی کرده که یکی از آنها در خصوص تامین نقدینگی مورد نیاز برای تولید است، همچنین احیا و تکمیل ظرفیت واحدهای موجود، نیازمند منابع مالی است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی و نوسازی که یکی از نیازهای اساسی صنایع استان تهران بوده و تولید محصولات جدید و عرضه در بازار داخل و مزیت ارائه کالا در بازارهای خارجی نیز وجود داشته باشد، علاوه بر منابع ریالی نیازمند منابع ارزی نیز هستند و همچنین برای حفظ و نگهداری واحدهای فعال که نیاز کالایی کشور را تامین می کنند نیز نیازمند منابع مالی و تسهیلات مورد نیاز است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: بحث های ما در جلسات کارگروه این است که منابع مالی را به سمت واحدهای تولیدی سوق داده و از استمهال و همیاری با واحدها شرایط را به سمت جریمه و یا توقیف واحد تولیدی سوق ندهیم؛ باید به تولید کننده ای که در شرایط فعلی اشتغال و تولید را سرپا نگه داشته تا معضلات متعدد اجتماعی ایجاد نشود واقعا باید کمک شود تا به مسیر خود ادامه دهد.

صادقی با اشاره به اینکه منابع بند الف تبصره 18 باید به سهولت و جریانی راحت تر به دست تولیدکننده واقعی برسد، تصریح کرد: قالب تولیدکنندگان واقعا تولیدکننده بوده و با تعامل بین دستگاهی و سیستم بانکی به راحتی می توان با ارزیابی و نظارت منابع را به دست تولیدکننده واقعی رساند.

*لزوم توجه به ظرفیت خالی واحدها

رئیس سازمان صنعت استان تهران گفت: رسیدن به جهش تولید از مناظر مختلف قابل بررسی است، یک منظر آن از طریق تحقیق و پژوهش و در اختیار گرفتن تکنولوژی برتر است که با تولیدات متنوع به جهش کمک کنیم، یکی دیگراز راههای تحقیق شعار سال واحدهای راکد و نیمه فعال هستند که با تزریق منابع و سیاست مالی مناسب دوباره به تولید رسانده و افزایش تولید داده شود و تعدادی واحد هستند که می توانند تولید خود را افزایش داده ولی سرمایه درگردش نداشته و در سال جهش تولید باید با در اختیار قراردادن و تامین منابع مالی، شرایط برای تولید بیشتر این واحدها مهیا شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *