عباس هراتی یکی از مبتکرین و مخترعین بخش کشاورزی است که اولین دستگاه غوزه چینی پنبه رادر مزارع کشاورزی خرد و سنتی طراحی و ساخته است.

خراسان جنوبی بخصوص شهرستان بشرویه یکی از قطب های مهم کشت پنبه درکشوربه شمار می رود این شهرستان با داشتن 4 هزار هکتار سطح زیرکشت پنبه رتبه اول را در این منطقه به خود اختصاص داده است.عباس هراتی یکی از مبتکرین و مخترعین بخش کشاورزی است که اولین دستگاه غوزه چینی پنبه در مزارع کشاورزی خرد سنتی راساخته است. وی که از کودکی تا کنون در بخش کشاورزی فعالیت های چشم گیری داشته است حالا با ساخت این دستگاه رونق کشاورزی در سطح کاشت و برداشت پنبه در بشرویه افزایش داده است.

 وی در گفتگو با خبرگزاری علم و فن آوری از خراسان جنوبی با بیان اینکه این دستگاه ویژه چیدن پنبه در مزارع سنتی و کوچک است اظهارداشت: ایده اولیه دستگاه غوزه چینی حدود 6سال پیش با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از استانهای خرد مالکی در بحث مزارع کشاورزی است به ذهنم رسید.

این مخترع بشرویه ای ادامه داد: آشنایی باانواع ادوات کشاورزی یکی از مهمترین موضوعاتی بود که بتوانم دستگاه غوزه چینی پنبه را طراحی و بسازم بود.

اتمام 80 درصد ساخت دستگاه غوزه چینی پنبه

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول ساخت دستگاه بزرگ غوزه چینی برای فصل برداشت پنبه هستم افزود: 80 در صد این دستگاه طراحی و ساخته شده است و 20 درصد باقی مانده تا فصل برداشت پنبه به پایان خواهد رسید.

هراتی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی برخی از ابزار ها قیمت تمام شده این دستگاه 700میلیون تومان است.

برداشت 5 هکتار از زمین های کشاورزی پنبه توسط دستگاه

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در حدود 5ساعت در روز بتوان 5 هکتار از مزارع کشت سنتی را با توجه به ناهمواری های زمین برداشت کرد، یادآورشد: یکی از مهمترین اهداف من در بخش کشاورزی کمک به کشاورزان برای داشت محصول است.

این طراح وسازنده دستگاه غوزه چینی پنبه یادآورشد: ساخت این دستگاه هم کمک به تصریح برداشت محصول پنبه است و هم سود فراوان مالی را نصیب کشاورزان و شخص من می کند.

وی با اشاره به سال رونق تولید تاکید کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید همه توان خود را برای رونق کشاورزی بکار ببریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *