مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت از عملیاتی شدن طرح کارت اعتباری خرید پوشاک برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پوشاک، در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، محسن گرجی افزود: با توجه به وضعیت رکود در صنعت پوشاک در نیمه دوم امسال و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، تحریک تقاضا در بازار یکی از اولویت‌های این وزارتخانه برای حمایت از ذینفعان در این حوزه بود و بر همین مبنا طرح اعطای کارت اعتباری خرید پوشاک در نظر گرفته شد.

وی گفت: در این راستا، جلساتی با تولیدکنندگان و فعالان صنعت پوشاک و همچنین مسئولان بانک ملی، به عنوان بانک عامل در اجرای این طرح، برگزار و مقرر شد قراردادهایی بین بخش خصوصی و بانک ملی با رعایت ملاحظات نظام بانکی برای عملیاتی شدن این طرح منعقد شود.

گرجی افزود: در جلسات مشترکی که تاکنون در این باره برگزار شده، ۲ نسخه قرارداد برای این طرح آماده و بازنگری شده است و منتظر پاسخ بانک مرکزی برای تایید آن‌ها و اجرای این طرح هستیم.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: مزیت این طرح تأمین اعتبار زنجیره‌ای آن است، به گونه‌ای این اعتبار از ابتدای زنجیره که خرید پوشاک است آغاز می‌شود و تا انتهای زنجیره شامل پارچه و نخ و … جریان می‌یابد.

گرجی با اشاره به زمان بندی اجرای این طرح گفت: برنامه وزارت صمت برای آغاز اجرای این طرح، همزمان با بازار شب عید بود، اما ملاحظاتی از سمت بانک مرکزی وجود داشت که باید رعایت می‌شد و امیدواریم این طرح را حداقل در فصل اول سال آینده عملیاتی کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *