گروه استان‌ها ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان داشت: طرح شهید سلیمانی با توجه به محله محور بودن نقش مهمی در کاهش انتقال و موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

سیدمحمد علوی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اهواز‌ اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با توجه به محله محور بودن نقش مهمی در کاهش انتقال و موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی با اجرای بهتر توانست از ایجاد پیک جدید کرونا در خوزستان جلوگیری و خوزستان را در وضعیت کم خطر قرار دهد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با اجرای این طرح بهداشتی؛ حدود 77 درصد کاهش موارد بیماری، 78 درصد کاهش موارد بستری و 84 درصد کاهش موارد مرگ را داشتیم که اتفاق بسیار خوبی بود. یکی از اقدامات این طرح بیماریابی بود که توانستیم در کاهش انتقال بیماری به خوبی عمل کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روز به روز هوا سردتر می‌شود و تهویه مناسب در خانه ها وجود ندارد قطعا با افزایش برگزاری اجتماعات و دورهمی های خانوادگی خطر ابتلا به کرونا و آمار بستری و مرگ بیشتر می شود. نباید این بی توجهی ها باعث شود تجربه سخت تابستان بار دیگر تکرار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان داشت:  بسیاری از سازمان‌های عظیم و صنعتی استان برای مقابله با کرونا همکاری خوبی نداشتند. وضعیت نقاهتگاه برای قرنظینه بیماران در استان خوب نیست و برخی از تحویل مهمانسرا به عنوان نقاهتگاه خودداری می کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: 757 تیم با 2 هزار و 196 عضو در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی فعالیت می‌کنند که متشکل از نیروهای بهداشت، بسیج، هلال احمر، سفیران‌سلامت و مردم عادی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *