مدیر کارخانه پنبه پاک کنی کشت و صنعت ساوین دشت ایوان گفت: کارخانه پنبه پاک کنی ایوان به عنوان تنها کارخانه فعال در غرب کشور، ظرفیت پاک کردن ۲۰ هزار تن پنبه در سال و اشتغال زایی مستقیم ۶۰ نفر را دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شهریار احمدی با اشاره به اینکه هم اکنون این کارخانه با توان هشت هزار تن پنبهظرفیت اشتغالزایی برای ۶۰ نفر در کارخانه پنبه پاک کنی ایوان پاک کنی در سال و با ۲۰ نفر در یک نوبت فعالیت دارد ،اظهار کرد:کارخانه پنبه پاک کنی ایوان به عنوان تنها کارخانه فعال در این زمینه در غرب کشور، در سه نوبت ظرفیت پاک کردن ۲۰ هزار تن پنبه در سال و اشتغال زایی مستقیم ۶۰ نفر را دارد.

وی افزود: خوراک این کارخانه با کشت‌های قراردادی در سطح چهار هزار هکتار تامین می‌شود که در قالب این کشت‌های قراردادی، کشاورزان پنبه را زیر نظر کارشناسان شرکت کشت و تولید می‌کنند.

مدیر کارخانه پنبه پاک کنی کشت و صنعت ساوین دشت ایوان یادآور شد: علاوه بر نظارت چگونگی کشت، پرورش و برداشت، کود و سم مورد نیاز کشاورزان نیز توسط خود شرکت تهیه و توزیع می‌شود.

وی گفت: این کارخانه که زیرمجموعه هلدینگ ساوین و بخشی از زنجیره کشت و تولید است، سال گذشته با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه هلدینگ احداث شد و اوایل آذرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

احمدی اضافه کرد: در مرحله نخست ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس دهلران به زیر کشت پنبه قراردادی رفته است و همچنین سایر خوراک کارخانه از پنبه زار‌های پارس آباد دشت مغان و اردویه کرمان در قالب کشت قراردادی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: خوراک مورد نیاز این کارخانه برای تک نوبت در چهار هزار هکتار از اراضی کشت پنبه تولید و برداشت می‌شود.

مدیر کارخانه پنبه پاک کنی کشت و صنعت ساوین دشت ایوان گفت: پنبه خام دریافتی از کشاورزان، در کارخانه پنبه پاک کنی ساوین دشت ایوان پاکسازی و تخم پنبه از آن جدا و پنبه پاک شده پرس و به کارخانجات نساجی این هلدینگ ارسال و تخم پنبه هم به عنوان نهاده دامی به دامداران عرضه می‌شود.

احمدی تاکید کرد: در حال حاضر کارخانه آماده افتتاح و بهره برداری و خوراک مورد نیاز آن نیز تهیه شده است و اوایل آذرماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: هرچند آورده اصلی کارخانه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از سوی هلدینگ بوده، اما برای سرمایه در گردش درخواست پرداخت ۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های عامل شده که هنوز این رقم پرداخت نشده است.

احمدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، استانداری و بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از شروع به کار کارخانه انجام گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *