مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت با اشاره به پویش «به صرفه بازار پوشاک» از ۱۵ تا ۲۶ اسفندماه گفت: نمایشگاه‌های عرضه پوشاک، با ارائه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در سطح اصناف برگزار می شود.

به گزارش بازار، محسن گرجی در نشست خبری که به‌منظور معرفی طرح «به‌صرفه بازار پوشاک» برگزار شد، گفت: همواره در روزهای پایانی سال جشنواره فروش‌های فوق العاده داشتیم و امسال هم شبیه سال‌های قبل و البته با یک نوآوری این برنامه را داریم.

وی افزود: امسال یک برنامه متمرکز و متحدالشکل با عنوان «به‌صرفه بازار پوشاک» در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود و فروشندگان از ۱۵ تا ۲۶ اسفندماه محصولات خود را برای فروش با حداقل ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با بیان اینکه عرضه پوشاک از طریق نمایشگاه‌ها و همچنین توسط برخی اصناف و از طریق فروشگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: امسال با ابتکاری جدید، این عرضه‌ها علاوه بر روش‌های قبلی و فیزیکی فروش، با استفاده از سکوهای دیجیتال انجام می‌شود و چهار پلتفرم یا سکوی فروش «با سلام»، «دیجی استایل»، «کسبینو» و «بانی‌مد» برای عرضه پوشاک شب عید با تخفیف ۲۰ درصد و بیش از ۲۰ درصد اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سطح برخی اصناف نیز پوشاک و کیف و کفش با تخفیف ۲۰ درصد یا بیشتر عرضه می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار غرفه در این سکوها ایجاد و از دورترین نقاط کشور در این سکوها غرفه گرفتند. در این راستا، افراد می‌توانند با یک گشت و گذار و جست‌وجو در فضای مجازی و پلتفرم‌های یاد شده، کالای مدنظر خود را با قیمت مناسب پیدا کنند، به‌طوری که تولیدات برخی برندها با تخفیف‌های تا ۸۰ درصدی موجود است.

گرجی با بیان اینکه میزان رضایتمندی و پیام‌های (کامنت‌های) مثبت تاثیر مستقیم دارد، اضافه کرد: ساز و کار این سکوها به‌گونه‌ای طراحی شده که غرفه‌های دارای بیشترین رضایتمندی، در اول صفحه قرارداده شده‌اند. به لحاظ قیمتی نیز همین روش حاکم است پس هیچ فروشنده‌ای در گران‌فروشی سودی ندارد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این پویش عرضه پوشاک به صرفه است با این تعبیر که نسبت قیمت به کیفیت، مطلوب است، اضافه کرد: عرضه پوشاک شب عید با تخفیف در تهران در سه نمایشگاه بوستان گفتگو، مصلی و پارک ارم انجام شده و در همه مراکز استان‌ها نیز نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت با بیان اینکه قاچاق کالا در سطح عرضه‌های فیزیکی و نمایشگاه‌ها هم وجود دارد و نمی‌توان صرفاً گفت که سکوهای دیجیتال پوشاک قاچاق می‌فروشند، در مورد بالا بودن قیمت پوشاک و کاهش تقاضا، گفت: تلاش این است که برای شب عید، مکان‌های فروش تضمینی کالا با قیمت مناسب را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از قیمت بالای پوشاک ناشی از تورم تولیدکننده است، تاکید کرد: آخرین گزارش نیز نشان داد که شاخص تورم پوشاک در فصل پاییز حدود ۵ درصد است، اما اجاره بها بالای ۲ درصد بوده است. البته شاخص تورم مصرف کننده از خرداد تا دی‌ماه نزولی بوده است. در دی ماه ۲.۲ درصد بوده، اما در این ۲ ماه به ۳ درصد رسیده است. موضوع این است که شاخص تورم پوشاک چندان بالا نیست.

گرجی با اشاره به اینکه چندان افزایش قیمتی در پوشاک نداریم و این کالا قابل خرید است، در مورد فروش برندهای خارجی در بازار ایران، گفت: سال ۹۶ مجوزی به بعضی از مجموعه‌ها برای واردات پوشاک اعطا شد و در سال‌های بعد به دلیل محدودیت‌های ارزی به‌طور کل جلوی واردات گرفته شد و هیچ مجوزی اعطا نشد.

وی ادامه داد: بر اساس ادعای شرکت‌ها، برندهایی که از قبل مجوز گرفته بودند، در حال حاضر تولید داخل انجام می‌دهند و کالاهای آن‌ها وارداتی نیست. منتهی اثبات این ادعا کمی زمانبر است، زیرا موضوع پیچیده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت با بیان اینکه اگر تولید داخل انجام دهند، نگاه متفاوت داریم، اما قرار است سال بعد نحوه نظارت و نحوه تعامل با این شرکت‌ها تعیین تکلیف شود، گفت: ماشین آلات دوخت، نیروی کار، تأمین مواد اولیه، قراردادهای برون سپاری و … این شرکت‌ها بررسی شده و بررسی‌های بیشتر هم انجام می‌شود.

برپایه این گزارش، در این نشست همچنین نمایندگان «با سلام»، «کسبینو» و «بانی‌مد» در خصوص اقدامات خود برای ارائه محصولات با کیفیت و با تخفیف ویژه در پویش «به صرفه بازار پوشاک» توضیحاتی را ارائه کردند.

حذف هزینه ارسال به همه نقاط کشور و تعویض یک بار رایگان پوشاک، از جمله شرایط عرضه محصول توسط سکوهای یاد شده است. عرضه‌کنندگان کالا در این پلتفرم‌ها نیز مالیات و کرایه مغازه نمی‌دهند و به همین دلیل نیازی به اخذ مجوز هم ندارند.

همچنین امکان بارگذاری ویدئوی تبلیغاتی تا ۱۵ دقیقه، ارائه نظر و رتبه از سوی افراد به کسب‌وکارها، عدم پرداخت کارمزد به برخی سکوها و ارائه یک میلیون تومان اعتبار تبلیغاتی به کسب وکارها برای معرفی محصولات، از دیگر مزایایی است که برخی از این سکوها در نظر گرفته‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *