دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به کاهش صادرات به عراق، گفت: 4 عامل داخلی و خارجی موجب کاهش صادرات ایران به عراق شده است.

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: وضعیت صادرات ایران به عراق مطلوب نیست و صادرات ما به این کشور از ماه گذشته روند کاهشی یافته است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق افزود: کاهش قیمت ارز، گرمای هوا، فشار دولت به صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی از جمله عوامل داخلی موثر بر روند نزولی صادرات به عراق بوده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این برخی تحرکات سیاسی در کشور عراق به عنوان عامل خارجی بر روند کاهش صادرات کالا از ایران به عراق مؤثر بوده است.

حسینی با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران انتشار آمار روزانه صادرات را متوقف کرده است، گفت: روند صادرات ایران به عراق در تیرماه چندان رضایت بخش نبود و آماری که از مرزها و خروج کامیون‌ها به صورت روزانه به دست می‌آید نشان می‌دهد که در مرداد ماه روند صادرات در این ماه هم نسبت به ماه گذشته کند‌تر بوده است.

وی در مورد علت توقف انتشار آمار صادرات به عراق توسط گمرک بیان داشت: معمولا هر زمان که روند صادرات کند می‌شود و وضیت صادرات خوب نیست، گمرک آمارها را به روز رسانی نمی‌کند و با تاخیر آمار را اعلام می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *