رئیس انجمن صنایع شونده با ناراحتی بیان می‌کند که راغب به بالا بردن قیمت‌ها نیستند، اما از اول سال تاکنون، قیمت‌های مواد شوینده و بهداشتی، دو بار بالا رفته و علت اینکار را باید در افزایش لجام گسیخته قیمت ارز جستجو کرد. حاشیه سود واقعی تولید کنندگان این حوزه هنوز پائین است.

 

شعار سال: رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از افزایش ۴۰ درصد قیمت مصوب ۶ محصول شوینده و بهداشتی خبر داد و گفت: قیمت بقیه مواد شوینده نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است. وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده تولید، برخی واحد‌های تولیدکننده محصولات شوینده توانایی ادامه تولید با قیمت‌های قبلی را نداشتند و به دنبال افزایش قیمت بودند که این موضوع از طریق انجمن بررسی شد و به منظور جلوگیری از زیان صنعتگران و همچنین برای جلوگیری از کمبود مواد شوینده در بازار و عدم اعمال قیمت‌های مختلف، مصوبه افزایش قیمت صادر شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نیز می‌شود؟ گفت: خیر، افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نمی‌شود. علم بیگی با اشاره به افزایش قیمت ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه تولید محصولات شوینده و بهداشتی به ویژه محصولات پتروشیمی، گفت: الکل چرب، یکی از مواد لازم برای تولید ماده اولیه مورد نیاز محصولات شوینده است که باید توسط پتروشیمی‌ها فرآوری و به واحد‌های صنایع شوینده تحویل داده شود. علم بیگی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت محصولات صنایع شوینده نیازی به تصویب ستاد تنظیم بازار ندارد؟ گفت: افزایش قیمت‌ها منطبق با دستورالعمل‌های ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و نیازی به تصویب نرخ‌ها توسط این ستاد نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *