ناسا، آژانس‌ فضایی اروپا و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، علاقمندان را به بررسی اثرات زیست‌محیطی کووید-۱۹ طی یک رویداد علمی دعوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، همه‌گیری کووید-۱۹ به بروز تغییراتی در جهان منجر شده، اجرای قرنطینه، کار در خانه را در پی داشته و افزایش ضایعات پزشکی، بر محیط زیست اثر گذاشته‌ است.

اکنون ناسا، آژانس فضایی اروپا و “آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن”(JAXA) میزبان یک رویداد موسوم به “هکاتون”(Hackathon) هستند تا ماهیت این اثرات محیطی را مشخص کنند. آژانس‌های فضایی از ۲۳ تا ۲۹ ژوئن، این رویداد مجازی را برگزار خواهند کرد و شرکت‌کنندگان طی آن، از داده‌های پایگاه داده “Earth Observation Dashboard” استفاده خواهند کرد.

آژانس‌های فضایی، این پروژه را یک سال پیش آغاز کردند و داده‌های به دست آمده از ماهواره‌های کاوشگر زمین را در اختیار سیاستگذاران و عموم مردم قرار دادند. هدف آنها این بود که امکان بررسی اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ را در سراسر جهان برای مردم فراهم کنند. رمزگذاران، دانشمندان و سایرشرکت‌کنندگان در “هکاتون” باید گروه‌های مجازی تشکیل دهند و یکی از چندین چالش مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ را حل کنند.

چالش‌هایی که شرکت‌کنندگان باید آنها را حل کنند، زیرمجموعه این مقوله‌ها قرار می‌گیرند. کیفیت هوا، کیفیت آب، تاثیر اقتصاد، تاثیر کشاورزی، گازهای گلخانه‌ای، تاثیر سیستم به هم پیوسته زمین و تاثیر اجتماعی. شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا با دانشمندانی از سایر آژانس‌ها در کانال‌های رسمی گفتگو، تعامل داشته باشند.

علاقمندان در حال حاضر می‌توانند برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند و دیگران نیز احتمالا در مورد نتایج و راه‌حل‌هایی که گروه‌ها پس از رویداد ارائه می‌دهند، خواهند شنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *