تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گفت: احیا و فعال سازی ۲۰۰۰ واحد تولیدی طی امسال اولویت اصلی وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی ظهر امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور نائب رئیس اول مجلس و مسئولان استانی در تبریز برگزار شد اظهار داشت: آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی و تلاش برای فرآوری معادن در کشور ضروری است و در این خصوص آذربایجان شرقی جایگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین تبریز و استان آذربایجان شرقی نقش بسیار مهمی در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دارند، ابراز داشت: توجه به اقتصاد مقاومتی شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در دوران تحریم های ظالمانه دشمنان است.

رحمانی با اشاره به اینکه باید از مونتاژکاری به سمت نوآوری حرکت کنیم، گفت: انتقال تمامی حساب های مالی معادن کشور به استان محل فعالیت از دیگر برنامه های ما در وزارت صنعت است.

وی با بیان اینکه امیدوارم شاهد پیشتازی آذربایجان شرقی در مسیر رونق تولید در مقایسه با استان های دیگر باشیم، گفت: این استان پتانسیل های بالای صنعتی و اقتصادی دارد و باید با کمک همه فعالان و مسئولان صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه افزایش یابد چراکه در این صورت اگر رقم واردات کشورهای همسایه از ایران به چهار درصد برسد ۵۴ درصد از صادرات غیرنفتی ایران به این کشورها خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم ۲.۵ درصدی آذربایجان‎شرقی از سپرده‎های بانکی کشور گفت: این رقم بسیار کم بوده و حتما باید بیشتر شود.

وی ابراز داشت: امسال ۷ عنوان جزو محورهای فعالیت وزارتخانه صمت است که همه در استان مصداق دارد و یکی از اولویت ها رونق و توجه به ساخت داخل است. به عنوان مثال تولیدکنندگان قطعات هستند که باید خودروسازان برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی استفاده کنند.

رحمانی با بیان اینکه حمایت از استارتاپ ها از دیگر اولویت های ما است، گفت: برنامه هایی برای حمایت از استارت آپ ها داریم.

وی افزود: گردش مالی مس آذربایجان ۲ هزار میلیارد تومان و مجموعه سرمایه‌گذاری‌‏های صورت گرفته در مس نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است که اگر پروژه های مس تکمیل شود یک واحد در ۱۰۰ GDP افزایش می‌یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *