ایلام- کشاورزان شهرستان هلیلان در حالی سال گذشته به صورت قراردادی نسبت به کشت پنبه اقدام کرده بودند که حالا با پایان فصل برداشت بلاتکلیف و سرگردان مانده اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سال گذشته بود که بین کشاورزان شهرستان هلیلان و یک شرکت داخلی قراردادی برای کشت پنبه بسته شد، در این قرارداد قرار شد کشاورزان شهرستان به جای کشت گندم که محصول استراتژیک کشور است، کشت پنبه انجام دهند.

کشت پنبه توسط کشاورزان شهرستان هلیلان نیز سال گذشته در سطح ۵۰۰ هکتار انجام شد و حالا که برداشت محصول انجام شده، شرکت طرف قرارداد با کشاورزان شهرستان هلیلان حاضر به انجام تعهدات خود نیست.

کشاورزان شهرستان هلیلان در حالی سرگردان شده اند، پای وزیر جهاد کشاورزی نیز به مزارع پنبه شهرستان باز شده و نماینده ویژه برای پیگیری این موضوع تعیین شده است.

در حالی که مقرر شده بود تا ۱۵ آبان نسبت به تسویه حساب حق اجاره اراضی به کشاورزان اقدام شود، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

طلب کشاورزان پرداخت نشده است

کشاورزان شهرستان هلیلان نیز در بین وعده‌های عملی نشده و فرصت سوزی برای کشت و محصول بر باد رفته پنبه بلاتکلیف مانده اند، کشاورزانی که تنها منبع درآمد آنها کشاورزی است.

یکی از کشاورزان هلیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دلیل عدم مدیریت، نبود کود و سم که باید به موقع به مزارع داده می‌شد تمام محصولات پنبه کشاورزان هلیلانی خراب شده است.

قول و قراری که دسترنج کشاورزان هلیلانی را پنبه کرد

محمد نصرالهی افزود: قرار شد طلب کشاورزان هلیلان پرداخت شود، اما هنوز طلب پرداخت نشده است.

وی گفت: در حالی که هر سال این موقع کشت پاییزه در مزارع کشاورزان شروع شده اما الان برای کار کشاورزی و کشت جدید بلاتکلیف مانده ایم.

فقط ۱۰۰ هکتار از مزارع پنبه تسویه حساب شده است

مدیر جهاد کشاورزی هلیلان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مقدار ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری تحت کشت پنبه قرار گرفته است.

عبادالله صابری بیان کرد: متأسفانه شرکت طرف قرارداد کشاورزان پنبه کار هنوز به تعهدات خود در قبال کشاورزان عمل نکرده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون فقط ۱۰۰ هکتار از مزارع تسویه حساب شده و مابقی مزارع هنوز بلاتکلیف مانده اند.

علیرضا طولابی افزود: چنانچه ظرف روزهای آینده شرکت اقدام به تسویه حساب نکند کشاورزان از طریق مراجع قضائی اقدام می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *