علی آباد- نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشت لوبیا روغنی حمایت نشود باید با ارز ۳۵ هزار تومانی وارد کنیم بنابراین قیمت خرید پنبه و دانه های روغنی باید افزایش یابد.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زمانی که قیمت گندم پنج هزار و ۷۰۰ تومان بود قیمت لوبیا روغنی دو برابر گندم بود اما در حال حاضر از لوبیا روغنی و پنبه خوب حمایت نمی شود و اگر به همین روال پیش برویم کشاورزان سال بعد رغبتی نسبت به کشت این محصولات ندارند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کشت لوبیا روغنی حمایت نشود باید با ارز ۳۵ هزار تومانی وارد کنیم و در استان گلستان بضاعت خوبی برای کشت این محصولات داریم.

وی با تاکید بر اینکه از دولت ششم و هفتم به خودکفایی در تولید رسیده ایم، افزود: یکی از اقدامات خوبی که مجلس شورای اسلامی یازدهم انجام داده کشت قراردادی و الگوی کشت است.

نوروزی تصریح کرد: این خودکفایی باعث صرفه جویی ارزی در تولید به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان شده چرا که الگوی کشت اقدام مهمی است و باید سیاست های کشت را با تمام توان اجرا کنیم و از کشاورز در مراحل کاشت، داشت و برداشت حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید به صورت عملی پای کار بیاید، گفت: زمانی در گرگان و دشت پنبه کشت می شد و این منطقه به نام طلای سفید معروف بود و در گذشته کارخانه های پنبه گلستان به صورت شبانه روزی در سه شیفت کار می کردند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گلستان بهترین پنبه کشور با ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی دارد ولی در حال حاضر پنبه روی دست کشاورز مانده است.

وی با بیان اینکه زهکشی اراضی استان گلستان دارای اهمیت است، افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی و در مرحله دوم ۱۷۰ میلیون تومان برای این کار از محل صندوق توسعه ملی به گلستان تزریق شد.

وی گفت: برای آبیاری تحت فشار و سیستم های آبیاری نوین باید کشاورزان را حمایت کنیم و نگاه تقویتی و حمایتی از کشاورز داشته باشیم و این حمایت به صورت عملی و نه شعاری باشد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید سفره مردم را کوچکتر از این کنیم، ادامه داد: در تولید گندم رتبه دوم در کشور را داریم و در تولید شش محصول در رتبه های بالایی کشور هستیم.

نوروزی در خاتمه افزود: بهترین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی را در گرگان داریم که باید از آخرین یافته های پژوهشی آن در جهت افزایش بهره وری محصولات کشاورزی به صورت علمی استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *