رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ایجاد مراکز خرید توافقی پنبه در شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،نادر تقی‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توصیه وزیر جهاد کشاورزی و به منظور حمایت از کشاورزان و ایجاد انگیزه در کشاورزان برای کشت پنبه مراکز خرید توافقی این محصول در شمال استان ایجاد می شود.

وی افزود: تمهیدات لازم در خصوص مکان یابی و تجهیز مراکز خرید پنبه تولیدی از کشاوزران مناطق شمالی استان توسط تعاونی روستایی اتخاذ شده و برای هریک از شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز یک مرکز خرید مجزا در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: قیمت توافقی خرید پنبه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با مبنای ۲۰ درصد افت برای آن در نظر گرفته شده است به طوری که کیفیت پنبه بالاتر و کمتر از ۲۰ درصد باشد به تناسب آن قیمت پنبه تحویلی قابل افزایش و کاهش می‌باشد.

وی بیان کرد: سیاست توسعه کشت پنبه دراستان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود و سعی و اهتمام ما بر این است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های آموزشی رادیو و تلویزیونی و اجرای مناسب الگوی کشت با محوریت محصولات استراتژیک هرساله شاهد افزایش کشت این محصول صنعتی و ارزشمند و استراتژیک در استان باشیم.

تقی‌زاده اظهار امیدواری کرد که با پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی جهت رفع مشکلات موجود در خرید پنبه و سایر محصولات اساسی و استراتژیک، اعتبارات و مشوق‌های موجود در بسته حمایتی کشت پنبه و سایر محصولات قبل از کاشت تامین و ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار ازاراضی حاصل‌خیز دشت مغان به زیر کشت محصول صنعتی پنبه رفته بود که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بالغ بر ۶۰ هزار تن وش پنبه استحصال شود.

وی گفت: خوشبختانه تعداد ۹ کارخانه پنبه پاک کنی در شهرستان‌های شمالی استان فعال بوده و وظیفه خدمت‌رسانی به پنبه کاران را انجام می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *