به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دماوندی نژاد روز سه شنبه در گردهمایی سراسری معاونان بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های کشور در بابلسر افزود: اگر کشاورزی اقتصادی شود نرخ سود تا ۱۸ درصد را می توان تحمل کرد اما اگر کشاورزی بازرگانی نباشد،نرخ سود ۲۳ درصد غیر قابل تحمل است.

دماوندی نژاد اضافه کرد: در کشاورزی معیشتی نرخ تسهیلات باید کمتر از ۱۰ درصد باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی از مصوب شدن راه اندازی سامانه جامع دام کشور خبر داد و گفت: این سامانه مهرماه امسال رونمایی می شود و در این سامانه همه اطلاعات دام کشور به صورت یکپارچه قابل دسترس و بهره برداری خواهد بود که در تصمیم گیری های کلان کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب برای دام و طیور مهمترین رکن است، ادامه داد: ۴۶ هزار تن خرید گوشت در پشتیبانی امور دام یک رکورد بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: تا شهریورماه امسال از منابع داخلی، گوشت در پشتیبانی امور دام ذخیره سازی خواهد شد و از مهرماه دام زنده خریداری خواهد شد و موظف هستیم ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰هزار راس دام سنگین خریداری کنیم.

وی ادامه داد: برنامه داریم امسال طرح یک هزار راس دام سبک بره پایه پروار وارد کشور شود که این طرح در تولید قراردادی گنجانده شده است.

معاونان بهبود تولیدات دامی در استان ها باید مجهز به آمار و ارقام دقیق باشند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اظهار این که برای حاکمیت هیچ چیزی مهمتر از امنیت سفره غذای مردم نیست، گفت: همسو با این رویکرد، دولت تمام تلاش خود را برای امنیت غذای مردم گذاشته است.
وی تصریح کرد: همه باید تلاش مجدانه در عرصه تولید و عرضه محصولات کشاورزی داشته باشیم.

دماوندی نژاد تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که قدری امنیت غذا از سفر مردم فاصله گرفته است، باید تولید و عرضه محصولات کشاورزی به خصوص تولیدات دامی را به درستی رصد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری پرداخت تسهیلات و تامین نهاده های دامی برای تولید کنندگان را جدی بگیرید و از اولویت های ماموریت وزارت جهاد کشاورزی است.

دماوندی نژاد با اظهار این که فضای پر تلاطم بخش کشاورزی باید در عرصه تولید و عرضه ساماندهی شود، گفت: ماموریت وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر عهده دار بودن فرماندهی تولید، تنظیم بازار هم است، امسال باید بیشتر از سال قبل به بخش دام و طیور توجه شود.

وی ادامه داد: برای رهایی از بحران‌ها باید قدرت علم و تحلیل وجود داشته باشد و آمار و ارقام ارائه شده مبتنی بر واقعیت باشد.

دماوندی نژاد افزود: معاونان بهبود تولیدات دامی در استان ها باید مجهز به آمار و ارقام دقیق باشند و هوشیاری و آگاهی لازم داشته باشند تا به شرایط باثبات و پایدار در تولید برسیم.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید با قدرت در مسیر تولید و عرضه محصولات دامی گام برداریم تا خلایی در بازار نداشته باشیم.

دماوندی نژاد با ذکر این نکته که حق بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور از سوی بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادا نشده است، در عین حال گفت سال گذشته فقط ۵۰ درصد تسهیلات در بخش دام و طیور از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *