رئیس اتاق اصناف ایران از توافق با سازمان مالیاتی درباره مالیات مودیان صنفی خبر داد و گفت: نرخ مالیات ۹۰ درصد مودیان صنفی در سال ۹۷ تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی با اشاره به اقدامات اتاق اصناف ایران در حوزه مالیاتی مودیان صنفی گفت: آخرین توافقاتی که در پی جلسه مشترک با رئیس سازمان امور مالیاتی کشوربه دست آمد، استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است. بر این اساس بیش از ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی صنفی در سال ۹۷ هیچ‌گونه افزایشی را نسبت به سال ۹۶ در حوزه مالیات تجربه نخواهند کرد.

وی افزود: این به شرطی است که وفق تبصره مذکور مجموع فروش کالا و خدمات این مودیان حداکثر ۳۰ برابر معافیت ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم (یعنی رقمی برابر با ۸.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰ رالک) باشد. براین اساس حدود ۳ درصد از مودیان صنفی که مالیات محاسبه‌شده سال ۱۳۹۶ آن‌ها مبلغی بین ۲.۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است، حداکثر ۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش مالیات را پرداخت خواهند کرد.

ممبینی به وضعیت گروه سوم مودیان صنفی اشاره کرده و گفت: چیزی در حدود ۲ درصد مودیان مالیاتی صنفی هم هستند که در سال ۱۳۹۶ مالیاتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. این گروه هم حداکثر مشمول ۹ درصد افزایش مالیات در سال ۱۳۹۷ خواهند شد.

بنا به گفته وی، جلساتی با هدف کاهش فشار بر روی واحدهای صنفی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی میان اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برگزار شده است.

وی عدم افزایش نرخ مالیات بیش از ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی صنفی را یکی از دستاوردهای جلسات اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی اعلام کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *