ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: صنعت نساجی در استان زنجان درصد قابل توجهی از صنایع و اشتغال‌زایی صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت نساجی در استان زنجان درصد قابل توجهی از صنایع و اشتغال‌زایی صنعتی استان را به خود اختصاص داده که سرانه اشتغال این صنعت نسبت به سایر صنایع کمتر است اما سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک شغل در این صنعت کمتر از صنایع دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ واحد نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: این واحدهای فعال برای ۵۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است. از این تعداد واحد فعال، ۱۱ درصد در حوزه چرم و کفش و ۳۹ درصد واحدها در حوزه پوشاک و ۵۰ درصد واحدها در حوزه تولید انواع منسوج فعالیت دارند.

این مسئول، مهم‌ترین مزایای صنعت نساجی را ایجاد ارزش‌افزوده بالا اعلام کرد و گفت: سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه نساجی، باعث رونق این صنعت طی سال‌های اخیر شده است، از طرفی امکان نداشتن عرضه محصولات با برند خارجی بدون انجام بخشی از تولیدات در داخل کشور، افزایش نرخ ارز و پایین آمدن قدرت خرید مردم در خرید کالاهای خارجی و در نتیجه کاهش میزان قاچاق این محصولات باعث شده واحدهای تولیدی در این صنعت با همه توان فعالیت کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۴۳ واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۵۵ واحد صنعتی در شهرستان خرم‌دره، ۳۱ واحد در ایجرود، ۲۸ واحد در ماه‌نشان، ۲۲ واحد در طارم و ۲۱ واحد صنعتی در سلطانیه مستقر است.

کلانتری خاطرنشان کرد: از کل سرمایه‌گذاری در این بخش ۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت شهرستان ابهر و ۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرستان زنجان صورت گرفته است و ۲۱ هزار و ۹۴۹ نفر در زنجان، ۱۲ هزار و ۴۰۳ نفر در ابهر و ۳۳۷۲ نفر در شهرستان خرم‌دره در واحدهای صنعتی در حال فعالیت هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *