ساری- ایرنا – پس از گذشت ۲ هفته از بازگشت محدودیت‌های کرونایی به آمل ، گزارش های رسمی نشان می‌دهد که این محدودیت‌ها به هر دلیلی تاکنون بر سرعت شیوع کرونا در بیمارترین شهرستان مازندران تاثیر زیادی نگذاشته است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، استان مازندران اکنون سومین هفته از آغاز مرحله دوم اوج گیری شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد و در عرض همین چند هفته تعداد بیماران کرونایی بستری در استان ۶ برابر قبل شده و ۶۰ درصد تخت های مراقبت های ویژه بیمارستان ها هم به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

در این میان شهرستان آمل با داشتن بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ ، در حال حاضر حادترین منطقه آلوده به ویروس کرونا در مازندران است به طوری که طبق گزارش‌های رسمی و غیر رسمی بیش از ۸۰ درصد تخت های چهار بیمارستان این شهرستان به اشغال بیماران کرونایی درآمده است.

قرمز شدن وضعیت آمل و گسترش ویروس کرونا در این شهرستان موجب شد از حدود ۲ هفته پیش محدودیت‌ های جدید و سختگیرانه ای برای کسب وکار و فعالیت های پر ازدحام این شهرستان وضع شود. تعطیلی تالارهای پذیرایی ، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه های زنانه ، ممنوعیت عزاداری های عمومی و برپایی هرگونه مراسم جمعی از جمله محدودیت‌هایی بودند که شهرستان آمل در این مدت به اجرا گذاشت و هنوز هم ادامه دارد.

حتی در همین مدت کوتاهی که وضعیت آمل بحرانی شده ، چندین بار پای مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان باز شد تا وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و در صورت نیاز با گذراندن مصوبه ای فوری ، مشکلات را حل کنند. معاون درمان وزیر بهداشت ، استاندار مازندران و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین قائم مقام وزیر بهداشت از جمله مقام هایی بودند که طی این مدت در شهرستان آمل حضور یافته و از نزدیک در جریان وضعیت قرار گرفتند.

با این وجود نه تنها از تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان کاسته نشده است ، بلکه گفته های مسئولان شهرستانی نشان از روند افزایشی مبتلایان در این منطقه دارد.

فرماندار: آمارها همچنان افزایشی است

فرماندار شهرستان آمل امروز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در محل فرمانداری برگزار شد ، گفت: با وجود محدودیت های سختگیرانه اما آمار مبتلایان جدید در این شهرستان روبه افزایش است.

سید جعفر رسولی با بیان اینکه تجمع و شلوغی در بازار آمل موجب افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان شده است. افزود: در حال حاضر تنها راه رهایی شهرستان آمل از این بحران و کاستن از ورودی بیمارستان ها ، قطع زنجیره شیوع ویروس با همکاری همگانی است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه عروسی و مراسم تجمعی در این شهرستان ممنوع شده است ، گفت : با وجود این ممنوعیت هنوز هم آمار مبتلایان به این بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان بالا می باشد.

رسولی با بیان اینکه در بازارهای آمل پروتکل های بهداشتی کم رعایت می شود ، افزود : در حال حاضر بازار شلوغ آمل یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا در سطح این شهرستان می باشد که باید مدیریت شود.

فرماندار آمل گفت : با توجه به محدودیت ها و شرایط اقتصادی مردم ما نمی توانیم بازار را تعطیل کنیم و از همین رو  هفته گذشته پیشنهاد تعطیلی داوطلبانه را دادیم که متاسفانه مورد استقبال واقع نشد و تنها تعداد محدودی از کسبه به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی کردند.

وی افزود : در آخرین جلسه ای که در شهرستان برگزار شد قرار شد بازار آمل با کمک اصناف و اتحادیه ها از شنبه تا سه شنبه به صورت داوطلبانه تعطیل شود ، ولی متاسفانه تا زمانی که بانک ها باز هستند بازاری ها راضی به بستن محل کسب و کار نخواهند شد.

رسولی با بیان اینکه نظارت ها در آمل تشدید خواهد شد ، گفت : بازرسی ها نیز از امروز با شدت بیشتری انجام خواهد شد و با هر مغازه دار و کسبه ای که از ماسک استفاده نکند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند به شدت برخورد خواهد شد.

رسولی به ادارات آمل نیز اشاره کرد و افزود : در راستای کنترل ویروس کرونا مرخصی کارکنان ادارات نیز در این شهرستان از یک سوم به نصف رسیده است و ساعت کاری ادارات نیز تا ساعت ۱۲ می باشد.

بی تفاوتی مردم ، علت بحران کرونایی آمل 

قائم مقاوم وزیر بهداشت نیز در جلسه امروز تاکید کرد: متاسفانه برخی تصور می کنند با افزایش تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مشکات شهرستان آمل برطرف می شود.

دکتر ایرج حریرچی گفت : وزارت بهداشت هر امکاناتی را در اختیار شهرهای درگیر قرار می دهد ولی آنچه وضعیت آمل را حاد و نگران کننده کرده ، بی تفاوتی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی از بستن بازار به صورت داوطلبانه استقبال کرد و افزود : راه حل مناسب برای شهرستان آمل این است که تا خروج از وضعیت قرمز بازار به صورت متناوب تعطیل شود .

قائم مقام وزارت بهداشت تاکید کرد : تعطیلی متناوب به جای تعطیل شدن بی وقفه سبب می شود تا ضربه کمتری به اقتصاد وارد شود و همچنین مردم نیز متوجه حضور این ویروس و وضعیت نگران کننده آن در سطح شهرستان خواهند بود .

حریرچی تنها راه برون رفت شهرستان آمل از وضعیت کنونی را هوشیاری همه مردم این شهرستان و همچنین رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: باید مردم آمل و استان مازندران نگاه واقع بینانه ای به ویروس کرونا داشته باشند و نسبت به آن سهل انگاری نکنند.

شهرستان آمل یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در استان مازندران است که طی ۲ هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان ، بیماران بستری  از مرز ۴۵۰ نفر عبور کرد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون  بیش از یکهزار و ۸۴۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های زیر مجموعه ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *