سمنان – معاون وزیر صنعت بابیان اینکه اقبال استفاده از کالای داخلی در بازار خارجی و داخلی ظرفیت‌ بسیار خوبی برای صنعت است، گفت: نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش، به ۲.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا ظهر یکشنبه در همایش صنعتگران و معدن‌کاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش، به ۲.۵ برابر افزایش پیداکرده است، ابراز داشت: می‌کوشیم تا میزان تسهیلات مختص صنعت، به میزان ۴۰ درصد از تسهیلات کل کشور افزایش پیدا کند تا بتوانیم به تقویت تولید داخلی و همچنین ارتقا اقتصاد ملی دست پیدا کنیم.

وی ضمن بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی، قطعاً زنجیره تأمین نیاز در صنعت کشور را فراهم خواهد کرد، افزود: تهدید صادرات یکی از مواردی که در کشور با آن روبرو هستیم و باید تلاش کرد تا در مقابل این مهم، توسعه بازار صادرات همواره در دستور کار قرار داشته باشد.

معاون وزیر صنعت بابیان اینکه اقبال استفاده از کالاهای داخلی در بازارهای خارجی و داخلی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که امروز برای صنعت کشور فراهم‌شد، ابراز داشت: قطعه‌سازی، خودروسازی و به‌خصوص تولید خودروهای سنگین، از ظرفیت‌های بسیار شاخص صنعت استان سمنان است.

صالحی نیا بابیان اینکه استان سمنان با دارا بودن ۰.۸ درصد جمعیت کشور اما به لحاظ میزان واحدهای صنعتی در حال بهره‌برداری، ۳.۳ تا ۳.۸ درصد واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: به این معنا که زیرساخت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بسیار فراهم است.

وی افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های خارجی تنها گزینه برای خروج از بحران حمایت از تولیدکنندگان در قالب ارائه تسهیلات مناسب و کارگروه رفع موانع تولید است که این مهم در استان‌های کشور ازجمله سمنان به‌خوبی در حال انجام است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *