نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی خواستار ممنوعیت واردات پنبه در دوره برداشت داخلی این محصول شد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، درباره مشکلات پنبه کاران استان خراسان شمالی اظهار داشت: 15 هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان وجود دارد اما قیمت پنبه نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه واردات پنبه در فصل برداشت این محصول نباید انجام شود، ادامه داد: همان طور که زمان برداشت برنج واردات ممنوع می‌شود باید در حوزه پنبه نیز همین اتفاق رخ دهد تا پنبه به قیمت واقعی به فروش برسد و پنبه کاران آسیب نبینند.

بیشتر بخوانید

انتقاد استاندار اردبیل از افت 50 درصدی قیمت خرید پنبه از زارعان پنبه‌کار

وحیدی با اشار اعطای تسهیلات به پنبه‌کاران در زمان برداشت محصول را یک اولویت اساسی دانست و تأکید کرد: اگر این اتفاق نیفتد واسطه‌ها با قیمت‌های پایین از پنبه کاران محصولات را خریداری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نواحی صنعتی استان خراسان شمالی نیز تصریح کرد: نواحی صنعتی باید با اولویت مکان‌های جدید ایجاد شود، در حال حاضر جرگلان 46 طرح پیشنهادی ارائه کرده است و این منطقه نیازمند نواحی صنعتی است‌.

وحیدی با انتقاد از عدم وجود سرمایه در گردش صنایع خراسان شمالی در استان اظهار داشت: متاسفانه این موضوع، مشکلات زیادی را برای استان ایجاد کرده است. به طور مثال سرمایه در گردش پتروشیمی 25 هزار میلیارد تومان است، اگر سرمایه در گردش همه صنایع در استان با هم تجمیع می‌شود و اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی استان رخ می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *