دولت چین از تصمیم جدید آمریکا برای ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه از چین به بهانه کار اجباری به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ دولت چین ضمن انتقاد از تصمیم جدید آمریکا برای ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه از چین به بهانه کار اجباری، اعلام کرد آنچه کار اجباری نامیده می‌شود ساخته و پرداخته برخی مؤسسات و شخصیت‌های غربی از جمله آمریکاست.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: چین از تصمیم آمریکا برای جلوگیری از واردات محصولات پنبه و گوجه از استان سین کیانگ به بهانه «کاری اجباری» انتقاد کرد و آن را گامی سنگین خواند که موجب اعتراض چین و تعهد جدید پکن برای دفاع از شرکتهایش شده است.
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سخنگوی دولت چین اعلام کرد این تصمیم آمریکا، ناقض قواعد تجارت و اصول اقتصاد بازار آزاد است و به واردات صنعتی جهانی و منافع شرکت‌ها و مصرف کنندگان در همه کشور‌ها لطمه زده است.
شاو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «آنچه کار اجباری نامیده می‌شود ساخته و پرداخته برخی مؤسسات و شخصیت‌های غربی از جمله آمریکاست.»
وی افزود: «هدف از این تصمیم نیز برقراری تدابیر قاطعانه علیه طرف‌ها و شرکت‌های چینی ذی ربط و مهار رشد چین است. طرف آمریکایی این دروغ را ساخته و سپس تدابیری را بر اساس آن اتخاذ کرده است.»
این تصمیم آمریکا در ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه، تازه‌ترین تدابیر دولت آمریکا برای فشار به چین به سبب آن چیزی است که بدرفتاری با اقلیت مسلمان ایغور نامیده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *