به گزارش ایرنا، صفدر نیازی چهارشنبه در همایش مدیران آب و خاک جهاد کشاورزی استان‌های کشور که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه امروزه تکنولوژی‌ های جدید به کمک بخش کشاورزی آمده است، افزود: باید بتوانیم برای هر لیتر آب در اختیار کشاورزان برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در کشور تغییر اقلیم رخ داده و بارش‌ ها کم شده و منابع آبی به شدت کاهش یافته است لذا موظف هستیم بابت قطره قطره آبی که وزارت نیرو در اختیار ما می‌گذارد برنامه ریزی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خاک کشور به لحاظ میزان ماده آلی بسیار فقیر شده است، یادآور شد: تغذیه کودی خاک یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در برنامه هفتم دولت سیزدهم به شدت پیگیری می‌شود و باید بتوانیم در بخش کشاورزی به پایداری تولید برسیم.

نیازی ادامه داد: اگر بتوانیم تقریبا یک ششم بهره وری آب را ارتقا دهیم حدود ۱۸ درصد بهره وری حوزه تولید را ارتقا داده ایم که نیاز به زیرساخت و سرمایه گذاری و کارهای ترویجی دارد.

وی گفت: در برنامه‌های دوم تا ششم توسعه کشور مقرر شده بود که وزارت نیرو آب را حجمی تحویل بخش کشاورزی دهد؛ همچنان تاکید داریم که اگر ما بخواهیم برای تولید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم، باید آب به صورت حجمی به بخش کشاورزی تحویل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *