در حالی که وزیر اقتصاد به صراحت از لغو عرضه‌ اولیه سهام دولتی تا تدوین یک دستورالعمل جدید خبر داده، معاون سازمان بورس امروز اعلام کرد ، این عرضه‌ها طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیشب پس از برگزاری جلسه شورای عالی بورس اعلام کرد که عرضه اولیه سهام شرکتهای دولتی به حال تعلیق درآمده است.

او حتی به این نکته هم اشاره کرده که قرار است هیأت مدیره سازمان بورس، برنامه جامعی را برای حضور تمام قد بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی به منظور تحقق جهش تولید ارائه کند.(فیلم سخنان فرهاد دژپسند را اینجا ببینید)

حال امروز، با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از سخنان وزیر اقتصاد و انتشار گسترده فیلم مصاحبه دژپسند با صداوسیما، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که عرضه‌های اولیه همچون روال قبلی پیش خواهد رفت.(جزئیات بیشتر)

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عرضه‌های اولیه متوقف نشده است و طبق برنامه پیش می‌رود؛ بلکه تنها تغییری که دیروز در جلسه شورای عالی بورس در خصوص مصوبات بازار صورت گرفت، تعلیق تصمیمات مربوط به نوسانات ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی بود.

حسن امیری در خصوص شایعات مربوط به تعلیق عرضه‌های اولیه در بازار اعلام کرد: هیچ تصمیمی در خصوص توقف عرضه‌های اولیه صورت نگرفته و تمامی عرضه‌ها بر اساس برنامه‌های قبلی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها مصوبه‌ای که دیروز در شورای عالی بورس تعلیق شد، یکی از بندهای مصوبه هیئت مدیره در خصوص تغییرات قیمتی ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی بود.

امیری گفت: طبق تصمیم دیروز شورای عالی بورس تصمیمات روز چهارشنبه مبنی بر تعلیق مصوبه تغییرات قیمتی ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی سهام شرکت‌ها ملغی شد تا دوباره در خصوص آن تصمیم گیری شود، اما مابقی مصوبات پابرجا است و عرضه‌های اولیه نیز طبق برنامه‌های از قبل پیش بینی شده، انجام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *