مجری طرح پنبه کشور اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع پنبه معادل ۸۸ درصد برداشت شده و پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی تولید این محصول قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی، مجری طرح پنبه کشور گفت: پیش‌بینی تولید وش پنبه برای سال جاری حدود ۳۰۰ هزار تن بود.

وی برآورد کرد از ۳۰۰ هزار تن وش پنبه تولیدی از مزارع کشور حدود ۹۰ هزار تن پنبه محلوج و نزدیک به ۱۵۰ هزار تن پنبه‌دانه برای مصرف خوراک دام تهیه شود.

هزارجریبی اظهار داشت: برداشت وش پنبه در استان‌هایی همچون فارس، اصفهان، خراسان جنوبی و سمنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی سطح زیر کشت پنبه در سال جاری نسبت به سال گذشته در اغلب استان‌ها خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه در کشور کشت شد.

هزارجریبی عملکرد تولید وش پنبه را در سال جاری ۲۶۳۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: عملکرد تولید وش پنبه در واحد سطح در سال گذشته نزدیک به ۲۵۰۰ کیلوگرم بود.

مجری طرح پنبه کشور درباره پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: به علت رکود بازار بین‌المللی پنبه و عدم نقدینگی کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی و صنایع ریسندگی، پرداخت بخشی از پول کشاورزان با تأخیر مواجه شده که بیشتر آن مربوط به بخش خصوصی و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به خریدهای دولتی می‌باشد.

وی از تخصیص ۹۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای خرید کمباین پنبه خبر داد و تصریح کرد: پرداخت یارانه تسهیلات خرید کمباین پنبه از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان آغاز شده است.

هزارجریبی در مورد تأمین بذر پنبه گفت: امسال ۱۶۰۰ تن بذر از محل تولید داخل تأمین و مابقی از طریق واردات تأمین شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *