مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: امسال هفت هزار هکتار زمین زیر کشت پنبه قرار گرفت که برداشت هزار هکتار به صورت مکانیزه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماخراسان شمالی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: امسال هفت هزار هکتار زمین زیر پیش بینی تولید ۲۱ هزار تُن وش پنبه در مانه و سملقانکشت پنبه قرار گرفت که برداشت هزار هکتار به صورت مکانیزه است.

هادی قهرمانیان، با بیان اینکه خرید تضمینی پنبه وش هر کیلویی ۱۵هزار و ۴۶۳تومان است افزود: با توجه به اینکه قیمت بازار بالاتر از قیمت تضمینی اعلام شده است، کشاورزان می‌توانند محصول خود را با رعایت مسائل قرنطینه در حمل و نقل به هر استانی که تمایل دارند بفروشند.

به گفته وی در شهرستان مانه و سملقان به طور میانگین از هر هکتار ۳تُن وش پنبه برداشت می‌شود.

وی گفت: در یکی از کارخانه‌های شهرستان کشت به صورت قراردادی است، که در ابتدای کشت با کشاورز قرار داد می‌بندند که تحویل نهاده و کشت مکانیزه را انجام دهد و نظارت هم توسط کارشنان انجام می‌شود.

قهرمانیان در ادامه با بیان اینکه ۴۵۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند گفت: دارا بودن حداقل سه هکتار زمین، نداشتن مشکل حق آبه و توانایی پرداخت خود یاری را از شرایط دریافت تسهیلات برای آبیاری قطره‌ای اراضی برشمرد.

برداشت پنبه در خراسان شمالی تاواسط آذر ماه ادامه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *