مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه این استان رتبه اول تولید پنبه در کشور دارد، گفت: در سال زراعی جاری این محصول در سطح ۱۹ هزارو ۲۰۰ هکتار کاشته شد.

مهدی صادقی با بیان اینکه کاشت پنبه در ۱۲ شهرستان استان فارس از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در اواسط تیرماه پایان یافت، تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان‌های داراب و لارستان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ رقم پنبه از ارقام گواهی شده داخلی و خارجی در استان فارس کشت شده است، اظهار کرد: ارقام داخلی گلستان، ساجدی، ارمغان، حکمت، شایان، تابان و لطیف و ارقام خارجی ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، لودوس و ba۱۰۱۰ کاشته شد.

به گفته صادقی؛ از ردیف کار، خطی کار و دستگاه‌های کشت مستقیم برای کاشت پنبه استفاده می‌شود.

او اظهار کرد: از سطوح کشت شده، ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار نشتی، ۱۶۰۰ هکتار سیستم آبیاری تیپ و مابقی به صورت غرقابی استو

صادقی با اشاره به اینکه در سال جاری کشت قراردادی پنبه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، ابراز کرد: در استان فارس کشت قراردادی در سطح ۶۴۰۰ هکتار اجرا شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس از نظر کیفیت الیاف مقام نخست کشوری دارد و سال گذشته با تولید ۵۹۲۰۰ تن وش پنبه رتبه اول در کشور را کسب کرد، ابراز کرد: میانگین عملکرد وش پنبه کشور در سال گذشته ۲۵۰۰ کیلوگرم در هکتار بود و استان فارس جزو سه استانی است که بیش از ۳ هزار کیلوگرم عملکرد در هکتار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *