به گزارش خبرگزاری صداو سیما، دامنه نوسان در تمامی نماد‌های معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از روز شنبه ۱۷ اسفند۱۳۹۸ به ۲ درصد کاهش خواهد یافت.
براساس اطلاعیه منتشر شده از فرابورس ایران، مطابق با ششصد و بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاحات مصوب «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران»، در اجرای مفاد بند ۱۱ ماده هفت قانون بازار اوراق بهادار و به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران، مقرر شد دامنه نوسان قیمت در تمامی نماد‌های معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از روز شنبه به ۲ درصد کاهش یابد.
همچنین تابلو قرمز بازار پایه فرابورس ایران همچنان دارای دامنه نوسان یک درصد خواهد بود. تغییرات دامنه نوسان در مقاطع زمانی سه ماهه از زمان اجرا قابل بازنگری است.
براین اساس با توجه به برقراری حجم مبنا در بازار‌های شرکت فرابورس، مقرر شد که مفاد ماده‌های ۲۵ تا ۲۸ از فصل هشتم گره معاملاتی دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، عینا در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار ایران نیز اعمال شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *