معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مزایای ساخت بیمارستان‌های سیار گفت: بسیاری از کالاها مانند تجهیزات پزشکی که ارزبری زیادی دارند می‌توانند توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان کشور تولید شوند.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر قاسم جان‌بابایی امروز در مراسم افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار کشور اظهار کرد: از اسفند سال گذشته که کرونا شروع شد، تنها نبودیم و ستاد اجرایی فرمان امام با تمام نیروهای خود به کمک ما آمد و با تامین تجهیزات پزشکی و حفاطت فردی و … به ما یاری رساند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام کارهای بزرگی انجام داد و زیرساخت‌های زیادی از جمله تله مدیسین (دوراپزشکی) فراهم کرد؛ روزهای اول کرونا، لوازم حفاظت فردی موجود نبود اما از اردیبهشت ماه، هیچ یک از اعضای کادر درمان مشکلی در زمینه وسایل حفاظت فردی ندارند.

جان بابایی با بیان این‌که اگر از درس‌آموخته‌ها استفاده نکنیم در حق خودمان ظلم کرده‌ایم، گفت: یکی از دلایل مهاجرت مردم از شهرها و روستاهای کوچک، عدم دسترسی مناسب مردم به خدمات سلامت بود؛ ما می‌توانیم با راه‌اندازی بیمارستان‌های سیار برای برخی استان‌ها شرایطی ایجاد کنیم که مردم مناطق محروم به این خدمات دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در جامعه پزشکی تعداد زیادی خیّر و پزشکانی داریم که حاضر به ارائه خدمات رایگان در مناطق محروم هستند؛ در زلزله کرمانشاه بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد تخریب شدند که سپاه و ارتش بیمارستان‌های صحرایی مستقر کردند و مشکلات حل شد؛ حالا با راه‌اندازی چنین بیمارستان‌های سیاری که ستاد اجرایی فرمان امام آن را ساخته است، می‌توانیم بدون نیاز به انتقال بیماران به مناطق دیگر، بیماران را در محل درمان کنیم و میزان مرگ و میر و عوارض را در چنین بحران‌هایی کاهش دهیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات جمعیت و ناباروری در کشور تصریح کرد: قرار است با همت ستاد اجرایی فرمان امام دسترسی زوجین به ارائه خدمات سلامت به زوجین نابارور افزایش یابد‌.

جان بابایی با بیان این‌که جوانان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، گفت: بسیاری از کالاها مانند تجهیزات پزشکی که ارزبری زیادی دارند، می‌توانند توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان کشور تولید شوند.

به گزارش تسنیم، بزرگترین بیمارستان سیار کشور که توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده است، دارای 92 تخت بیمارستانی مجهز و 14 تیپ بیمارستانی و درمانگاهی، مجهز به مخازن آب و فاضلاب مستقل و با امکان دسترسی سریع است؛ این بیمارستان سیار دارای بخش‌های مختلفی شامل واحد بستری، اورژانس، دندانپزشکی و داروخانه است‌ که برای اعزام به مناطق محروم کشور استفاده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *